fbpx

התוכן במרכז הידע זמין לרשומים לאתר,

איך לעשות סורסינג יצירתי – מורית מראיינת את חמוטל אדלר רפאל

תוכן עניינים

שיתוף העמוד:

חמוטל אדלר רפאל היא מידענית, הד הנטרית וסורסרית מנכ"לית "עוף החול – ליצור את עצמך מחדש"​

הנה עיקרי הדברים שעלו בשיחה:

מה זה סורסינג

סורסינג – הוא חיפוש ואיתור מקורות גיוס מתאימים לחברה מסויימת בתפקיד מסוים בזמן מסוים לשם יצירת משפך מועמדים. להבדיל מהד-הנטינג שמייצר רשימה של שמות ספציפיים לתפקיד ספציפי, סורסינג מיועד לייצר משפך וזרם קבוע של מועמדים.

לאיזה סוגי משרות צריך לעשות תהליך מובנה של סורסינג

  • למשרות חדשות
  • למשרות תקועות שלא זזות… שפתוחות הרבה חודשים
  • למשרות שתמיד צריך

בשלב הראשון – שיחה עם המנהל/ת המגייס/ת לבניית התוכנית לתהליך

סוג של Mind-map שממפה את האפשרויות השונות לפעולה, מילות המפתח שנחפש. בנוסף, נרצה להתרשם מהטיפוס, מי יתאים לעבוד ביחד עם המנהל/ת המגייס/ת. לא מה הוא/היא אומר/ת, אלא מה אנחנו מתרשמים הוא/היא צריכ/ה. ברוב המקרים אנחנו יכולים להבין יותר מהמנהל/ת מי יעזור לו/לה יותר בצוות. אפשר גם להיעזר ב HRBP לתהליך הזה, או מי שמכיר טוב את המנהל/ת והצוות.

איזה שאלות שואלים:

  1. מיקום בצ'ארט הארגוני
  2. תחקור על הצוות הקיים
  3. דרגת הניהול שלו, מי מעליו ומי מתחתיו
  4. מה מציעים מקצועית לאותו אדם
  5. מה קורה בצוות עכשיו
  6. מה היחסים שם
  7. כמה מקצועיות צריך שם
  8. איזה כלים צריך אותו אדם
  9. מי בצוות שלך היית רוצה לשכפל
  10. שמות מקבילים לתפקיד בארגונים אחרים
  11. חברות מטרה
  12. איפה לומדים אותם אנשים
  13. במכללה – להציע הרצאות
  14. האם היה מישהו שגייסת והיה כישלון
  15. בחברה שלנו, אנשים שגייסת בעבר, האם יש חברה שיש לה רוב בעובדים  (אופי דומה של החברות)
  16. ממי היה רוצה לגנוב (ליהנות לקבל את הטלפון שגנבת)
  17. עוד שאלות…?

אפשר גם להציע למנהלים – הרצאה לסטודנטים – שמנהלים מרצים או אנחנו 

שאלות מהקהל

  • מה עושים כשיש קושי למצוא מועמדים בתפקיד מסוים מתעשייה ספציפית, כלומר תפקיד שהוא ספציפי מאוד, במיוחד באזור גאוגרפי מצומצם
    • להיעזר בזה – לחפש מקומות לימוד באזור – לעשות את החיסרון יתרון
    • ספריות באזור
    • מועצות מקומיות – לוחות דרושים, hubs, אתר של המועצה
    • מודעה
  • אשמח לשמוע על אופן הפנייה הראשונית למועמד- מה לדעתה הפנייה שמניבה הכי הרבה תשובות ממועמדים. איך לגרום להם לענות לנו?
    • פניה "מכירתית" 
    • לעשות סטטיסטיקה – הכל עובר לאקסלים
    • כדי להציג למנהלים המגייסים את המספרים
    • חזרו 40-60% חוזרים למייל זה פנייה טובה (גם אם זה לא)
      • 90% יגידו לא.
      • מתוך 100 פניות 4-5 יגיעו לראיון
      • אם אין 40-60% לשנות את הפניה
    • אנחנו אוהבים מי שלא מחפשים כרגע עבודה. הצגה עצמית בשורה.
    • לא לפנות למישהו לפני שעשינו עליו חקירה ברמה של מה התחביבים / ילדים, בודקים בכל הרשתות לפני שפונים. 
    • מתחילים עם מחמאה מקצועית – ראיתי שאתה מומחה בתחום X. התרשמתי מהמאמר שלך, ואז הכוונה למאפיינים דומים
    • אנשים מגיבים יותר טוב לאנשים שמגיעים מהשבט שלהם
    • תיאור קצר של המשרה 
    • אם הוא לא מחפש – לכתוב שמתייעצים
    • 5-6 שורות, גג
    • פרטים ליצירת קשר – טלפון
  • איך למצוא מייל וטלפון של מועמדים?
    • מעדיפה תמיד לכתוב להם למייל פרטי, כי לינקדאין מחובר למייל חברה
      • מחפשת את המייל הפרטי
    • Rocketsearch וכלים למציאת מייל
    • מתקשרת לארגון
    • מייל פרטי או פייסבוק או בלינקדאין
  • איך נכון לעשות סורסינג לתפקידים שלא ידוע מתי בדיוק תהיה התחלה שלהם? כלומר, איך שומרים על מאגר מועמדים פוטנציאלי כשהעבודה היא פרויקטאלית ויכולה להתחיל בכל חודש במהלך השנה. גם אם עניינתי מועמדים, יכול לעבור בין שבוע לחודשיים עד שהמשרה תהיה רלוונטית
    • מוצאים את אנשי המקצוע בתחום, מראים נוכחות 
    • להיות בקשר עם אנשי מפתח שנצטרך קשר
  • אני מפלחת ברקרוטר לייט לפי קריטריונים, יוצא מלא תוצאות, לפנות לכולם זה לא אפקטיבי, על מה עוד כדאי להסתכל?
    • אם יש מלא תוצאות צריכים לחדד את הכלים – להוסיף מילות מפתח
  • מהן הפלטפורמות המובילות לתפקידים "פשוטים" (לא בכירים, לא ניהול) מחוץ לרשתות החברתיות?
    • מחפשת איפה שצריך לחפש – מה שעלה מהחקירה – איפה שאותם אנשים נמצאים
    • לאיזה ימי עיון הם הולכים
  • איך גורמים למועמד/ים מוערכים במקום העבודה שלהם, שטוב להם, לעזוב הכל ולשקול משהו אחר? מה עושים כשיש אפס התעניינות בהצעה שלי
    • המון השקעה בפניה עצמה
    • משהו אישי 
    • מותאמת לאותו אדם

רוצים ליצור קשר עם חמוטל:

חמוטל אדלר רפאל

https://www.linkedin.com/in/hamutaladler

0545708666 נייד

הנה כמה מהתגובות ששמענו:

  • תודה רבה חמוטל ומורית
  • תודה רבה רבה
  • תודה רבה 🙂
  • תודה רבה היה סופר מעניין!
  • תודה רבה!
  • תודה 🙂
  • תודה, היה מועיל!. חבל שלא הספקנו יותר (-:
  • תודה 🙂
Play Video
רוצה ללמוד עוד? הנה עוד הדרכות במיוחד בשבילך

נרשמת כבר לדיוור של מורית על
גיוס עובדים?

This popup is the registration for Morit's Hebrew newsletter. If you don't read Hebrew, just click the X above.

אם גיוס עובדים מעניין אותך, הדיוור של מורית יתן לך רעיונות חדשים, תובנות מפתיעות וגישה למידע מעודכן בתחום. מורית שולחת הרבה מידע בשבילך, כדי לעזור לך להישאר בקצב מהיר ולהתעדכן בחדש בתחום לפני כולם (גם בזמן המלחמה)

דילוג לתוכן