fbpx

התוכן במרכז הידע זמין לרשומים לאתר,

איך להטמיע "חבר מביא חבר" כמקור גיוס גם לחברות השמה. השיחה של מורית עם דפנה טלר

תוכן עניינים

שיתוף העמוד:

קיימנו את הוובינר ב 9/5/2024, יום ה-216 למלחמה. 132 חטופים עדיין בעזה 🎗️

דפנה טלר היא הד האנטרית מומחית לגיוס לתחומי השיווק, פרסום ודיגיטל

תמלול הוובינר המלא נמצא כאן בקישור (תומלל ע"י ai באפליקציית TimeOS המדהימה. יש מדי פעם פערים בתמלול, אבל אין מה להגיד, פלאי הטכנולוגיה).

למה כל כך מאתגר ומורכב להפעיל את "חבר מביא חבר" כמקור גיוס בארגונים?

זה לא היה וובינר "סטנדרטי". יותר שיחה פתוחה / חצי הדרכה שלי על "חבר מביא חבר" ובדיקה משותפת של אפשרות היישום של "חמ"ח" בחברות השמה.

דפנה פנתה אליי בגלל שלמרות כל כך הרבה שנים שהיא מובילה את חברת ההשמה שלה (קרוב ל-20 שנה!), היא מרגישה שהיא עדיין לא מצליחה ליישם את "חבר מביא חבר" בחברה, וליהנות מהיתרונות של הערוץ. היא הסבירה לי גם מראש מה הפערים שהיא מזהה. הנה כמה מהנקדות שדפנה העלתה:

  1. אנחנו לא מגייסים אלינו, אלא ללקוחות שלנו. מכאן, שהממליץ שמביא את החבר שלו אלינו, לא באמת יודע לאיזו חברה אנחנו נקדם אותו.
  2. אמנם אנחנו מדברים על יתרונות העבודה מול סוכנות השמה מנקודת המבט של המועמדים, אבל העבודה איתנו היא זמנית עד לגיוס (המוצלח). לאחריו אנחנו משאירים אותו בידי הלקוח שלנו. אין לנו שליטה על מה שקורה שם, כלומר אין לנו ממש אחריות על מקום העבודה אליו אנחנו מפנים ומקדמים את המומלץ.
  3. מה לגבי התגמול? אם בארגונים שמשתמשים בשיטה יכולים שלא לתגמל כספית את המועמדים, שכן התגמול הוא שהחבר בא לעבוד איתך (בין היתר), הרי שלנו כחברות השמה אין את הפריבילגיה הזו. ברוב המקרים החבר המומלץ לא יגיע לעבוד עם החבר הממליץ. 
  4. אם החלטנו על תגמול כספי, אז בניגוד לארגונים, אז התגמול יהיה רק לאחר 2 או 3 חודשים, כי רק אז אנחנו מקבלים את הכסף. אין ממש סיבה לתת כסף למי שהמליץ על מישהו שלא עשינו לו השמה מוצלחת, אחרת אנחנו מפסידים.

בשיחה הצגתי את העקרונות המרכזיים ל"חבר מביא חבר" אפקטיבי:

נעשה הפרדה בין טווח ארוך וטווח קצר.
בטווח הקצר, אני שמחה להפנות / להמליץ לחברים כשמזכירים לי, כשמי שמבקש את המידע הוא מישהו שיש לי איתו היכרות מוקדמת, ושיש לי למי להמליץ.
בטווח הארוך, אני בעצם צריכה לשמור על קשר עם אנשים כדי שכשיגיע הרגע המדויק – ימליצו לי.

Know like trust – אנשים ימליצו על ארגון / חברה רק כשהם מכירים אותה, מחבבים אותה, וסומכים עליה. זה בעצם היתרון הגדול של גיוס דרך חבר מביא חבר. כאן, חברת ההשמה מתפקדת כמתווכחת שמפתחים איתה את הקשר של know – like – trust, ובעצם יש לה הרבה יתרונות (תיכף נפרט) מול ארגון.

לגבי התגמול – אנשים מביאים כי הם רוצים לעבוד עם חברים או כי הם רוצים שיהיה טוב לחברים שלהם, כשיעבדו בארגון / יעבדו פשוט. תגמול הוא לרוב (המוחלט) לא הסיבה שבגללה מביאים חברים. האמת שתגמול כספי אפילו יכול לפגוע במוטיבציה להפנות חברים.
חשוב שיהיה תהליך מובנה, מסודר
שתשתפו את המועמדים במידע על התפקידים – ארגון / משימות / אחריות / מנהל/ת וכו'
תכינו להם תוכן (תמונות, טקסט, וידאו), שאפשר לשתף חברים
תזכירו להם! הרבה.
תעדכנו אותם לגבי הסטטוס של החבר/ה שהפנו, שהחברים שלהם יקבלו יחס VIP

שורה תחתונה: בניית מערכת יחסים עם המועמדים, שיכולים לסמוך עליי, להיעזר בי ולהתעדכן ממני. מערכת יחסים = שמירה על קשר עם המועמדים מאפשרת בהמשך שכשאני צריכה הפניות – ימליצו עליי.

המפתח: לבנות מערכת יחסים עם המועמדים

לתת למועמדים ערך לאורך הזמן, כאסטרטגיה לטווח ארוך, כדי שכשיהיו משרות רלוונטיות שיפתחו, יהיה קל להציג להם את ההזדמנות החדשה.

לדוגמא:

  • ניוזלטר למועמדים
  • פודקסט
  • סרטונים ביוטיוב/טיקטוק
  • תוכן על חיפוש עבודה
  • תוכן על התחום המקצועי
  • תוכן שלא קשור (דפנה סיפרה שתוכל לשלב כאן את התחום השני שלה, כתבה ספר על מציאת זוגיות)

היתרונות הגדולים שדפנה זיהתה במהלך השיחה לעבודה עם חברת השמה (כלומר מה אפשר להציג למועמדים)

  1. ליווי אישי של המועמד
  2. מתן טיפים להצלחה בתהליך
  3. היכרות עם הארגון המגייס, כולל ידיעה מה הוא בדיוק מחפש גם ברמה האישית ולא רק המקצועית והכוונה מה להדגשי בראיון ומה פחות.
  4. הגדלת הסיכויים למצוא עבודה – אם ע"י הנ"ל ואם ע"י כך שחברת השמה יכולה להפנות את המועמד ליותר תפקידים אחרי ראיון אחד, לכמה ארגונים שונים.
  5. הגדלת תחום מקצועי – לעיתים אנחנו יכולים לראות שמועמד מסוים יכול להתאים לתחום מקצועי נוסף שהוא לא חשב עליו
  6. שיפוץ ושיפור קו"ח של המועמד "על הדרך".
  7. ייעוץ מקצועי לניהול קריירה נכונה (התפקיד הזה לא יקדם אותך ברמה המקצועית, לעומת תפקיד אחר שיש לי שכן יקדם אותך)
  8. הגדלת הסיכוי לשכר גבוה יותר – אם למשל משרה שיש לי היא בשכר של עד 16K, והמועמד מבקש 13, אני יכולה להעלות לו את צפיות השכר ב-2,000 ₪ למשל ולגרום לשביעות רצון מעולה משני הצדדים.
  9. לעזור לחבר למצוא עבודה (זה סוג של מצווה, לא?)
  10. והכל בחינם!!!!
  11. להפנות אותו לארגון שנחשב לארגון טוב. ארגונים שמתייחסים לא טוב לעובדים או שיש בהם תחלופה גבוהה ואף אחד לא רוצה לעבוד שם – הם לא לקוחות שלי…
  12. עדכונים שוטפים – היה בראיון? מה אמרו עליו. לא קיבל תשובה? אני בודקת. נתן פרטי ממליצים? בודקת אם דיברו עם הממליץ ומה אמר… וכד'. תמיד מקבלים תשובה! גם אם תשובה שלילית. אבל תמיד מעודכנים.

ליצירת קשר עם דפנה טלר

מייל: dafna.profeye@gmail.com
אתר אינטרנט: https://www.profeye.co.il/
פייסבוק מקצועי: https://www.facebook.com/Profeye
פייסבוק אישי: https://www.facebook.com/dafnatel
לינקדאין: https://www.linkedin.com/in/dafnateller/
מספר נייד: 052-3522341

Play Video
רוצה ללמוד עוד? הנה עוד הדרכות במיוחד בשבילך

נרשמת כבר לדיוור של מורית על
גיוס עובדים?

This popup is the registration for Morit's Hebrew newsletter. If you don't read Hebrew, just click the X above.

אם גיוס עובדים מעניין אותך, הדיוור של מורית יתן לך רעיונות חדשים, תובנות מפתיעות וגישה למידע מעודכן בתחום. מורית שולחת הרבה מידע בשבילך, כדי לעזור לך להישאר בקצב מהיר ולהתעדכן בחדש בתחום לפני כולם (גם בזמן המלחמה)

דילוג לתוכן