התחבר לחשבונך
יצירת חשבון

התוכן במרכז הידע זמין לרשומים לאתר,

טיפים לגיוס בשוק מטורלל: מורית מראיינת את עידית קובליו

תוכן עניינים

שיתוף העמוד:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

האורחת שלנו: עידית קובליו

בוובינר ראיינתי את עידית קובליו: הבעלים של חברת Bדיוק – שירותי הקמה וניהול של מערכי גיוס לסטארטאפים וחברות בצמיחה. עידית והצוות שלה מוכיחות מדי יום שניתן לפצח את הגיוסים הטכנולוגיים הכי קשים, אפילו בחברות קטנות ולא מוכרות

הנה סיכום עיקרי השיחה שלנו

בכל פרויקט חדש צריך להתחיל בשאלה "מה הבשורה שלכם (כעסק/ארגון) לעולם?"

לדוגמא: פלטפורמה שמשנה את מתודולוגיית העבודה של Devops
או מוצר שמאפשר מדידת חום מהבית

תבדקו גם מה ה Downside של המוצר

כדי שתוכלו לשתף מועמדים בצורה כנה ופתוחה – פלוסים ומינוסים של המוצר

להפוך את הארגון לארגון מגייס

ניתוח פעם בשבוע של מה עובד ומה לא עובד

לייצר מרכז ידע – פעם/פעמיים בשבוע לנהל ישיבת צוות ולבחון את הפייפליין, לנתח את התהליך כל שבוע. הפייפליין מספר סיפור משהו מארגון אחד לפעמים לא עובד בשני. עוצרים ובודקים מה עובד ומה לא. יושבים וחושבים ביחד. לא השיחה הישנה. ביחד איך לגרום לזה. האם נכון לנו לשנות פרופיל. עוברים שוב על תיאורי התפקיד ופותחים לשיח. מי פונה, מה נוסח הפנייה. לא משאירים פינה שלא בדקנו
ממפה את הפייפליין, ואם יש מי שרוצה, מייצרת פייפ משני שהמנהל המגייס או הפאונדר פונה בעצמו. ואז בודקת מה עובד יותר טוב – אני / הוא /נוסח

ארגון מגייס

האחריות לא רק בידי הגיוס – החל בפאונדר, דרך מנהלים מגייסים, סימון אנשים ספציפיים ולהפוך אותם לשותפי גיוס. וצריך לתחזק אותו כל הזמן – ישיבות צוות, מנכ"ל צריך להיות מעורב. חשוב לשדר שהיא לא יכולה לעשות את זה לבד. לשדר את הדבר הזה לממונים / מנכ"ל. אם המנהלים מפנים אצבע מאשימה לתת פרספקטיבה, לכוון ללקיחת Ownership של המנהלים. מדייקים את התהליך כל הזמן, האם יש נשירה בגלל אורך התהליך, משימת בית, האם שיחת המכירה מספיק טובה.

צוות המגייסות

כל הסטרטאפים שאני מלווה הם באותו שלב, מתמודדים עם אותם דברים ולומדת אחד מהשני. פעמיים בשבוע יש ישיבת צוות ומלווה בסיפורי הצלחה ואתגרים

לגייס אנשים ולא תפקידים

זה מה שעידית עושה עם הצוות שלה. חלקם זה עובד. לקוחות שמגלים הרבה גמישות בפרופילים, מגיעים להצלחות מדהימות. הסטייט אוף מיינד, בואו נבחן את הגדרת התפקיד מכל הכיוונים, בואו נשאל את עצמנו מה המחיר שמשלמים על זה שלא מאיישים.

היעד של הצוות שלי הוא לייצר מעמד של Trusted Advisor מול המנהלים

היעד – מערכת היחסים ולא "כן" מיידי

כשמישהו אומר לנו לא, זה אולי כן. יש שני VP שהתהליך איתם התחיל ב"לא". זה פרופיל שאני ממש רוצה, אז אני אומרת מה יעבוד איתו, יש מיליון שפנים בכובע, מציעה לו כל מני הצעות (סה"כ הוא ענה לי), זה בסדר שאתה לא מחפש, אבל אולי אני אפגיש אותך עם הפאונדר, או בוא נכיר. בכבוד, אותנטיות, ורגישות.

3 טיפים לסיכום:

  • נחישות ואופטימיות – בתפקיד כזה יש כל כך הרבה מקרים שלא מגיעים ליעד שרצינו, וצריך המון נחישות ואופטימיות כדי להמשיך ולפעול
  • תכיר/י את עצמך מספיק טוב כדי לדעת אם זה התפקיד הכי טוב עבורך
  • צריך לשאול שאלות כל הזמן – לאתגר את המצב הקיים ולבדוק אם יש עוד אופציות

רוצה להיות בקשר עם עידית?

 לינק ללינקדאין של עידית

הנה חלק מהתגובות ששמענו בסוף המפגש:

  • תודה תודה!
  • מה לקחתי: להביא את ערך הייחודי של המוצר/החברה שלנו כבר בשיחה הראשונית 🙂
  • תודה רבה עידית נתת כמה טיפים מצויינים
  • "בדיוק" בעיני זה סטרטאפ בתוך סטראפ. סופר מעניין. לקחתי את מהצד של הלקוח, לחבר את חברת ההשמה אלינו כארגון . בשוק של מעט מועמדים זה יכול מאוד לסייע.
  • מפגש מעשיר מאוד! תמיד כיף ללמוד משתיכן. עידית, תודה שוב, מורית תודה רבה
  • תודה תודה, זה היה וובינר מעולה ממש!
  • מאד התחברתי לזה שעידית דוגלת בבניית מערכת קשרים עם מועמדים, זה כל היופי, בסופו של דבר מדובר באנשים, וזה מה שמייחד אותה מהאחר
  • לך מורית תודה רבה !!!
  • תודה רבה על וובינר טוב מאוד . השיח על ארגון מגייס- קריטי היום . תודה רבה
  • פרואקטיביות זו מילת מפתח
  • תודה רבה רבה!
  • תודה רבה לכן 🙂
  • תודה!!!
רוצה ללמוד עוד? הנה עוד הדרכות במיוחד בשבילך
וובינרים
וובינר מבוא לשיווק הגיוס

זה מה שאמרתי בפתיחת הוובינר: אני עוסקת בשיווק עסקי כבר יותר מ-17 שנים ומדברת על זה ששיווק הגיוס מקביל לשיווק עסקי… כמעט אותו פרק זמן

דילוג לתוכן