שיחה עם ענבל חורש – יזמת ומנכ"ל גיפטהד
אנחנו עוסקות במתן שירותי צמיחה לסטארטאפים וחברות הייטק בעולמות של גיוס עובדים ומכירות. מלוות יזמים, מנכ"לים ומנהלים מגייסים בתהליכי גיוס גלובליים. את המסע שלי לעולם הגיוס התחלתי מהמקום העסקי, ניהלתי צוותי אנליסטים, אנשי שיווק ומנהלי לקוחות בישראל ובאירופה. בגיפט, אנחנו מאד מוכוונות ביזנס. העבודה שלנו מבוססת דאטה שדרכה מתקבלות ההחלטות, באימוץ כלים חדשניים לייעול עבודה, בחיבור לקהילה הבינלאומית (גם במטרה להביא מידע עדכני וחדש) ואם זה בהסתכלות הוליסטית ושונה על גיוס עובדים וצרכי הארגון.
כולנו מוצפים באינסוף מידע על טכנולוגיות חדשות, אנחנו מאוימים על ידי בוטים שיחליפו אותנו וישתלטו על העולם, ולפחות במקרה שלי, גם fomo תמידי שאולי פיספסתי משהו חדש.
אז מה הבסיס? כשאתן מגייסות, איך אתם יודעים שהצלחתן?
דאטה דאטה דאטה! KPI מדדים רלוונטים לכולם יהיו אחוזי פתיחה ומענה לפניות, בין אם הפניות בלינקדין, בפייסבוק או במייל. מדד חשוב נוסף הוא כמות המרואיינים אצל המנהל המגייס. האם המועמדים שהבאנו מדוייקים? האם יש בעיה בתהליך הראשוני או בחברה? האם נעשה תיאום ציפיות ברור לגבי התפקיד?
עבודה בלי מספרים ומידע היא כמו לעצב בית מבלי לעשות מדידות. נאמוד ונבין מה יתאים לכל מקום ומה עשוי להיות יפה אבל הרבה פחות שימושי. הכוונה בגדול היא שכדי להבין את הצורך בטכנולוגיות חדשות, חשוב להבין קודם כל את נקודות החוזקה והחולשה.
בעולמות שלנו מדובר על באנצ'מארקים (מדדי השוואה). אנחנו בגיפטהד ממפות את הצרכים של העסק ושל כל תהליך הגיוס מקצה לקצה – כמות פניות, כמות פתיחות, אחוזי מענה ובהם מענה חיובי, מספר הראיונות שלנו, העברות ללקוח וכו.
אנחנו אוספות את הדאטה עבור כל לקוח וכל משרה שעוברת דרכנו, כדי ליצור מדדי השוואה, כך שנדע האם % הפתיחה שלנו טובים או דורשים שיפור בכל פרויקט. אנחנו כל הזמן אוספות מידע כדי להבין איפה נקודות החוזק ואיפה נקודות לשיפור, גם ברמת תהליך, גם ברמת לקוח וגם ברמת חברה מול השוק.
אתן דוגמא פרקטית – כשמגייסת שלנו מתחילה לעבוד על מישרה כל הנתונים נאספים לגרפים, אותם המגייסת בודקת על בסיס יומי או שבועי ומשווה לבנצ'מרקס כדי להבין אם יש צורך בשינוי או כיוונון התהליך .
אם למשל אנחנו יודעות ש% הפתיחה הממוצע של ההודעות שלנו עומד על 87% ובפרויקט מסויים אנחנו עומדות על 80% – נשנה את שורת הכותרת של הקמפיין (נעשה A/B TESTINGS).
איך זה מתקשר לבחירת טכנולוגיות?
ברגע שמכירים את המדדים שלנו לעומת אלו של התעשיה, ניתן לזהות את המקומות שבהם נוכל להשתפר.
אם זה שלבי הfunnel, או אזורים שגוזלים מאיתנו זמן ומשאבים רבים.
מה זיהיתם שהוא האזור שאם תשתפרו בו תקבלו הכי הרבה ערך?
הבנו שהמקום שהכי מאתגר עבורנו, ובתחום הגיוס בכלל, היה הupper funnel (מענה ממועמדים), לכן חיפשנו דרכים יצירתיות להגדיל את אחוזי המענה שלנו.
מיפינו מה משפיע על % המענה והחלטנו לשנות את פלטפורמת הפניה ואת תכני הפניות.
לצורך כך סקרנו כמה וכמה אלטרנטיבות לפתרון (זה בפני עצמו עזר לנו לדייק עוד יותר את הצרכים שלנו, למדנו מה כל פתרון מציע וגילינו פתרונות לכאבים שאפילו לא חשבנו עליהם בהתחלה) ולבסוף עברנו לעבוד עם מערכת לשליחת אימיילים פרואקטיביים (כי הודעות באינמייל לא קוראים). זה איפשר לנו ליצור פניות פרסונליות ואינפורמטיביות בהתאם לעניין של המועמדים. בצורה זו הגענו לאחוזי מענה של 44% בממוצע.
מה עוד חשוב בבחירת טכנולוגיות חדשות?
אחרי שבחרנו מערכת עברנו לשלב ההטמעה
חשוב מאד להבדיל ביניכם לבין אלו שנאלצים להשתמש בה (מנהלים). חייבים לשים לב שהמערכת מתחברת לכלי העבודה הרגילים של המשתמשים שאינם בעלי עניין (מנהלים מגייסים) – ווטסאפ או אימיילים וכו. לאלץ את היוזרים לעבוד ישירות עם מערכת ATS רק יעשה את החיים קשים הרבה יותר!
בידקו את האנליטקות שהמערכת מציעה כדי שתוכלו לוודא שהמערכת שיפרה את חייכם ויעילה את העבודה.
מה תקבלו ותוך כמה זמן אם תחליטו לעזוב את המערכת? כבר היתי בסיטואציה בה החלפת מערכת איפסה את כל המידע. המשיכו לעקוב ואל תחששו לשנות טכנולוגיה אם הנוכחית לא טובה.
איזה כלים טכנולוגיים כבר הטמעתם ואת ממליצה לאמץ?
https://www.futuretools.io/ – אתר עם המון כלים
במהלך התהליך, הבנו שאיסוף המידע באקסלים לא נותן מענה מספק עבורנו או עבור לקוחותנו, לכן הטמענו גם את המערכת של "מאנדיי". אנחנו מכורות למספרים – לכן מערכות שמאפשרות לאסוף דאטה, לייצר ויזואליזציה ברורה, תזכורות והתאמה אישית
כמובן מערכת PROACTIVE REACH OUT – Chatkick (בעבר נקראה Trinsli)
https://chatkick.com
הרבה תוספים לאיתור פרטים כמו SALESQL, אימפרובר, קונטקט אאוט ועוד
תוספים לעבודה קלה ומהירה יותר – מולטי היילייט, צ'אט GPT למגוון דברים – ביניהם אפילו בניית בוליאנים, CANVA, Infinite Scroll for Google
כלים להכנת סרטונים לנו ללקוחותנו -DI-D, LOOM
כלי ניהול זמן – CLOCKIFY
עוד על המדדים שלנו בגיפטהד?
- מס פניות (קצב עבודה, איתור מועמדים)
- אחוזי פתיחה (שורת כותרת)
- אחוזי מענה (תוכן ופרסונליזציה)
- אחוזי מענה חיובי (תוכן, אטרקטיביות ההצעה, איכות הסורסינג)
- אחוז ראיונות שלנו (מהירות תגובה, אופי שוק)
- אחוז העברה ללקוח (יכולת המכירה של המגייסת, התאמה בסורסינג)
- אחוז המועמדים שהלקוח רצה לראיין (התאמה והבנה של המשרה)
- שלבי הראיונויות וכמה נפלו בכל שלב (מצביע על אתגרים בתהליך הגיוס, עיכובים, תרגיל וכו)
- זמן בין שלב לשלב, זמן סה"כ הפרויקט עד סגירה, כמות מועמדים שהלקוח ראיין עד איוש.
אנחנו שמחות לשתף את דו"ח הבנצ'מרק ל 2022 – http://bit.ly/3EfzxIF
אתר – https://www.gifthead.net/
ענבל: Inbal@gifthead.net
https://www.linkedin.com/in/inbalhoresh/
0542428586
בין התגובות:
תודה על הטיפים!! היה מאוד מאוד מעניין
תודה רבה עינבל, היה מרתק
תותחית על
סופר מעניין ומעשיר