דינה ניב היא בוגרת תואר ראשון באונ' חיפה, יועצת ארגונית ומנחת סדנאות בארגונים. מלווה ארגונים בתהליכי שינוי, ברמה הצוותית או הארגונית.
למה זה חשוב להיות שותפה אסטרטגית?
זה מביא לתוצאות טובות יותר, בפן האישי, זה מפתח אותנו, זה ממתג אותנו באופן חיובי בארגון וזה מביא לרוב ליותר משמעות, עניין והשפעה.
הטכנולוגיה ממשיכה להאיץ תהליכים, תפיסות בעולם העבודה משתנות, זה מהשפיע על משרות וכישורים, ועדיין עם כל השינויים האלה- הדבר שיותר ויותר נדרש זה קשר בינאישי, אמפתיה, מערכות יחסים טובות, סביבת עבודה שמאפשרת למידה והתפתחות.
מה המגמות שאת רואה היום בעולם העבודה החדש?
אז השינוי הוא כאן, להישאר. את זה אנחנו מבינים ודובר על זה הרבה.
בשנים האחרונות, מאז הקורונה יש יותר שימוש בשפה המקצועית, שמתארת את החוויה הרגשית והמנטלית במציאות מורכבת ומשתנה:
מכירים ?
VUCA, BANI –
שזה אומר- ללמוד להיות גמישים מחשבתית, להיות מסוגלים לעבוד בתנאים של אי ודאות, למצוא פתרונות, לקבל החלטות, הכל יותר דינמי. תהליכים שבבר לקחו שנה – שנתיים לארגון לשנות תרבות, היום זה מתקצר לכמה חודשים.
למה זה חשוב ומה זה אומר לפתח את המותג האישי המקצועי בארגון?
לבנות את הקריירה שלי, את היכולות והכישורים שעוברים איתי מתפקיד אחד לשני. למשל: יכולת עבודת בצוות, אמפתיה, הכלה, אנושיות, חמלה, אסרטיביות ועוד.
מה בכלל אמור/ה לעשות מגייס/ת שבקושי מצליחה למצוא זמן אויר עם המנהל/ת המגייס/ת
1. לנהל קשר שוטף עם המנהל שמגייס. לחשוב מה "מסע לקוח" שלו. מהן הנגיעות בהם יש לנו ממשק, איזו חוויה אני יכולה לייצר עבורו, ליזום בתהליך, שלפעמים לא פשוט, ויש תסכול בדרך. מתי יש תסכול ? כשמרגישים שלא מעריכים אותי.
2. לדוגמה: לא להיות בתפקיד של רישום דרישות וכישורים ולפרסם את המשרה. להיפגש לפגישות סטטוס קצרות, בתדירות קבועה לפי צורך, כדי לעדכן, לחשוב על פתרונות, לשתף בקבלת החלטות על המועמדים, המלצות שיש לנו לתת.
3. לשאול אותו מה חשוב לו? מה הרצונות והאינטרסים שלו
4. שקיפות בתהליך
5. ערך- לחשוב מה ייתן ערך למנהל .נתונים חדשים. סקירה מקצועית רלוונטית.
האם צריך "להילחם" על קשר?
במציאות אין 100% הצלחה. יש אנשים שתהיה לנו תקשורת טובה ונוחה יותר, ויש אנשים שיהיה פחות אמון ושיתוף פעולה. שווה לקחת את זה באתגר/ כיעד. קשר מאתגר שנצליח ל"פצח" אותו ולבנות אמון, יפתח גם אותנו. את הלקוחות שלנו בארגון אנחנו לא ממש יכולים לבחור. אם יש אופציה כזאת- תחשבו לעשות הצרכה בארגון עם איש גיוס אחר.
איך יוזמים פגישה כזאת? התנגדויות של מנהלים
לשתף שאנחנו רוצים לתאם פגישה משותפת. אני רוצה להציג לך X , אני רוצה להתייעץ איתך, לשמוע מה דעתך המקצועית ב- X. אם יש התנגדות, לשאול מה חשוב ? להסביר שפגישה איתו, יעזור לי לדייק את הגיוס עבורו, להיות יותר יעילים בתהליך.
מי צריך לבנות את מערכת היחסים – מגייסת / מנהל/ת מש"א / גיוס?
גם וגם. ככל שנרצה להרגיש יותר משמעותיים, להשפיע, לחזק את השרירים האלה- כדאי לבנות את מערכות היחסים גם בדרגים הזוטרים. תזכרו שזה היכולת וחווית המסוגלות עוברים אתכם מתפקיד לתפקיד, גם במעבר בין ארגונים וגם במעבר משכיר לעצמאי.
איזה סוג של מערכות יחסים לדעתך צריך לבנות בתוך הארגון?
לפי הצורך שלנו ושל ה"שותף" שלנו.
אני אתן לכן תרגיל, שתוכלו לעשות:
קחו דף חלק, ציירו עליו עיגול גדול, חלקו אותו לפלחים כמו בעוגה.
בכל פלח תרשמו מיהם השותפים העיקריים שלי בארגון. אפשר לחלק גם לפנימיים או חיצוניים.
סמנו בכל ציר, מספרים מ-1 עד 10.
עכשיו תענו על שתי השאלות הבאות:
1. באיזו מידה אני מרוצה מהמערכת יחסים הזאת? עושה לי נעים, יש פירגון, כיף לי לעבוד איתו יחד. סמנו בכל פלח את הערכה המספרית שלנו
2. כמה אני משקיע/ה בקשר הזה, יוזמ/ת, "עובד/ת בזה"? סמנו בכל פלח את הערכה המספרית שלנו
3. עכשיו תראו את המפה שקבלתם. מה אתם חושבים על זה?
4. מתוך השותפים שרשמתם על הדף, עם מי הייתם רוצים לשפר את איכות הקשר?
5. איזה פעולות לדעתכם כדאי לעשות?
תרשמו לפחות פעולה אחת שאתם יכולים לעשות ממחר
איזה מיומנויות כדאי לפתח כדי להיות שותפה אסטרטגית
- בניית מערכות היחסים
- אינטליגנציה שיתופית
- הקשבה
- יוזמה
איך עובדים בשיתוף פעולה כתפיסה, ולא רק לצורך פרויקט מסוים. שיתוף פעולה בין יחידות כדי לראות את התמונה המלאה. למשל: בעולם הרכב בארץ, חברות ייבוא הרכב ואיגוד היבואנים הקימו את בי"ס מומנטום {מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב בע"מ} כדי להכשיר אנשים בתחום ולחזק את הענף הרכב.
ליצירת קשר עם דינה ניב:
https://www.linkedin.com/in/dinaniv-consultant/
בין התגובות שקיבלנו:
- לוקחת את התהליך של מיפוי השותפים וזיהוי הנקודות לשיפור. תודה רבה
- המון תודה!
- נושא סופר חשוב! הן לפיתוח שלנו כמנהלות והן לנראות מול הנהלה. המון תודה לשתייכן
- המון תודה!
- תודה רבה!
- תודה רבה! לקחתי את ההמלצה לניצחונות קטנים שיהוו את הדרך לשותפות אסטרטגית