התחבר לחשבונך
יצירת חשבון

התוכן במרכז הידע זמין לרשומים לאתר,

תנו לעובדים לקבוע את העלילה של החברה: מורית מראיינת את מרינה קיגל

תוכן עניינים

שיתוף העמוד:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

בוובינר ארחתי את מרינה קיגל, מרינה היא יוצרת תוכן, סטוריטלרית, יזמית קהילות וראיינתי אותה על כתיבה שיווקית בארגון

הנה סיכום עיקרי השיחה שלנו

מרינה שיתפה את תפיסת העולם שלה, לפיה כתיבה שיווקית חשובה קודם כל כדי לגרום לאנשים מחוץ לארגון להתחבר לשפה, ולהבין את עולם התוכן והמושגים שלנו.

מועמדים שעדיין לא מכירים את הארגון, יכולים הרבה פעמים לפספס את הפרסומים והתוכן שלכם, פשוט כי הם לא מתחברים לשפה ולמונחים, ולכן הכתיבה שלכם (במודעות ובאופן שוטף), עוזרת לאנשים להכיר מקרוב את הארגון.

כתיבה שיווקית בארגון

כתיבה שיווקית בארגון אפשר להפעיל בשני סוגי מקרים:

  1. כתיבת מודעות גיוס בצורה יותר שיווקית – ממוקדת למשרות שאתם מפרסמים
  2. כתיבת תוכן ע"י עובדים לאורך כל השנה (לא ממוקד פרסום/תפקיד)

הדבר העיקרי הוא להיכנס לנעלי המועמדים/העובדים ולדבר עליהם ואליהם. על הדברים שיכולים לעניין אותם (ולא על הארגון). במקום לכתוב "דרישות/מה אנחנו צריכים" תכתבו "זה מי שממש יהנה/תיהנה מהתפקיד" או "תדמיינ/י את עצמך בעוד שנה מוביל/ה את תחום… בארגון גלובלי" – תכניסו את המועמדים לנעלי מי שיהיה בתפקיד.

לגבי פרסום לנשים/גברים:

כמובן שחובה על פי החוק לכתוב בפרסום לשני המינים, לוודא שכתוב שהמודעה פונה לגברים ונשים, ולוודא היעדר אפליה. אפשר לכתוב בלשון רבים או בכתיבה ניטראלית (למשל מילים שנגמרות ב"ך" הן ניטרליות – שלך, אצלך, לך וכו').

הנה כמה דוגמאות ועקרונות שמרינה הציעה בשיחה (ועוד כמה שדיברנו עליהם לפני ולא הספקנו להציג בשיחה):

  1. להנחות את העובדים לקדם/ להתקדם – להיות קלילים
  2. לשים לב לדיאלוגים מצחיקים בארגון ולשתף
  3. אפשר לשתף באופן קבוע בתוכן מקצועי
  4. אפשר לעשות וובינר / פודקסט / כנס / Meetup
  5. אפשר לכתוב מאמר / לצלם וידאו / סרטון טיקטוק
  6. דברים חדשים שקורים
  7. לדרבן עובדים שכותבים – לזהות אותם. אפילו לשאול
  8. סקר בין העובדים מי כותב. מה כותבים. לזהות ולנצל אותם כסוכני שינוי. תמיד יש אנשים שכותבים. לזהות אותם ואחד מושך את השני.
  9. קלילות. לפרגן. להזכיר
  10. לבנות גנט (תוכנית פרסומים) ויום פרגון "הרמה" – פירגון לקולגה ולכתוב משהו כזה
  11. מה הדברים המעניינים שעשיתם.
  12. לפתוח קבוצה לעובדים ולנהל את זה איתם בתוך הקבוצה
  13. לתת להם משימות, מה כותבים. גם סוכני שינוי זקוקים לכיוון / עידוד. 
  14. להיות ישירים. גם פרסומים לחמ"ח צריך לדעת לכתוב. להתחיל מחוויה אישית. עובד יותר טוב 
  15. ספרו על הראיון הראשון שלכם
  16. ראיונות מצחיקים
  17. טיפים לראיון נכון
  18. למי שבחברת השמה/מגייס/ת חיצוני – ספרו על מה זה אומר להיות מגייס/ת חיצוני/ת, על מה אתם רואים בארגונים שעובדים איתם, תראיינו מועמדים לתחום וספרו איך לגייס מהנדסים/אנשים בתחום הזה. נצלו את המעמד החיצוני שלכם
  19. למצוא אנשים שייצרו המון חשיפה
  20. למצוא אנשים שידעו להפעיל אנשים סביבם
  21. פוסט אז מה אני עושה
  22. להכניס רגש
  23. בפנייה למגזר החרדי או לכל מגזר "מיעוט" – אפשר לתת במה לעובדים בארגון מאותו מגזר (בפוסטים/פרסומים), או לקיים שיחות עם אנשים מהמגזר כדי להתייעץ איך לקדם להם.

הנה כמה קישורים שמרינה שיתפה:

חברת חשמל – עוד מודעה "נשית"

מנו מחתונמי מצלם סרטון דרושים (בחברה שהוא עובד בה, אז הוא לא טאלנט)

סיפור אישי – שראינו במפגש, שווה להתעכב על התגובות, זה מעניין מאד ללמוד גם מהן

מנהלת-מגייסת מעלה פוסט על עובד חדש

https://medium.com/@polinausyskin – הבלוג של פולינה אוסישקין, שמדבר על העבודה, אבל לא רק ועושה חשק לעבוד איתה

רוצה להיות בקשר עם מרינה?

 בלינק הזה, יש הכל

הנה חלק קטן מהתגובות ששמענו בסוף המפגש:

תודה רבה!!!
תודה רבה 🙏🏽היה מעניין מאוד
תודה רבה! מעשיר מאוד
תודה רבה, היה מעניין מאד!
הרצאה מעולה!
המון תודה! מעניין
תודה רבה לשתיכן!
תודה רבה מעניין ומעשיר כמו תמיד!!!
תודה רבה! היה ממש מעניין
תודה, מעניין ומעשיר מאוד
תודה רבה מרינה ומורית !

רוצה ללמוד עוד? הנה עוד הדרכות במיוחד בשבילך
וובינרים
וובינר מבוא לראיון התנהגותי-מצבי

כל כך הרבה עסוקים במציאת מועמדים, אבל עד שמצאנו אותם, כשמגיעים לראיון ולתהליך המיון ניגשים אליו בצורה אינטואיטיבית ולא מקצועית. יש פער גדול פעמים רבות

דילוג לתוכן