להטמיע שיטה חדשה זה להוביל שינוי. זה דורש החלטה, מנהיגות והובלה אמיצה בארגון. אמיצה – כי אף אחד לא אוהב שינוי… מזהירה מראש 😉
- לאמץ במשאבי אנוש שיטה מובנית ומקצועית ולהפוך למומחה/מומחית תוכן. שיטה לא "פסיכולוגיסטית", אלא כזאת שאפשר להעביר הלאה למנהלים ושקל לאמץ והשתמש בה. כל שינוי חייב להיות מובל על ידי מומחה תוכן בארגון. תוודאו שאתם מומחי/מומחיות התוכן בשיטת הראיון, לפני שתעבירו אותה הלאה. תתרגלו את השיטה בעצמכם עד שתרגישו
- תדריכו את המנהלים בעקרונות של השיטה. תנו לשיטות הקודמות, להרגלים הקודמים, להתנגדויות שיש להם לשיטה חדשה, לצוף. תתמודדו עם כל ההרגלים, תבינו מה גורם להם לראיין היום כמו שהם מראיינים. תזהו את כל השאלות השגויות, את השאלות הלא חוקיות, את ההטיות שיש למנהלים – ותתחילו משם. תבינו מה היום מכוון אותם לפני שתוכלו להציע שיטה חדשה.
- תלוו את המנהלים והמנהלות המגייסים בראיונות משותפים, ותנו להם משוב על הדרך בה הם מראיינים. שיטה קלה ליישום היא כזאת שאחרי 2-3 ראיונות עם מראיינ/ת מנוסה, המראיין ה"מתלמד" מצליח לאמץ אותה כבר בצורה עצמאית.
- כלל לא פשוט אבל מומלץ לצורך שינוי אמיתי – תגדירו נוהל שרק מנהל/ת שעבר/ה את ההדרכה יכול/ה לראיין. זה כלל שאם מאמצים אותו מצליחים לעשות שינוי מהותי בארגון.