הדו"ח מחולק ל-3 חלקים – משיכה (Attract), מיון וסינון (Recruit), וגיוס (Hire).
המשיבים לסקר ענו כל אחד לפי השלב שהם הגיעו אליו, ונתנו משוב על הארגון המגייס לגבי אותו חלק שחוו מולו. לגבי כל אחד מהחלקים מוצגות בדו"ח הנקודות המרכזיות, התובנות שעלו ותרגמתי בתרגום חופשי את 8 הנקודות המרכזיות בנוגע לשלב ה"משיכה" Attract שעלו מתוך המחקר. הוספתי גם את ההמלצות שלי בעקבות כל נקודה.
הנה 8 הנקודות המרכזיות שעלו מהדו"ח לגבי מה מושך מועמדים ב-2017:
(לפי התשובות של 106,000 משיבים מתוך 180,000 שקיבלו את הסקר)
- ל-49% מהמועמדים היה איזה שהוא קשר קודם עם הארגון. כלומר הם היו לקוחות, חברים של עובדים, ספקים וכו'. (ירידה של 16% משנה שעברה)
המלצה עבורכם (כל ההמלצות שלי – מורית) חישבו על כל מי שנמצא בקשר עם הארגון – האם יש לכם איך להפוך אותם למועמדים, או להיעזר בהם להפניות של מועמדים. - 74% מהמועמדים יוצאים למחקר פרטי על הארגון והתפקיד כשהם מתחילים לחפש עבודה. זה אחוז שנשאר יציב במשך השנים האחרונות.
ההמלצה שלי: תוודאו שיש למועמדים הרבה מידע רלוונטי – פרטים בהמשך – שקל למצוא ברשת, לגבי הארגון, התפקיד, העבודה בארגון וכו'. - עמוד הקריירה באתר הבית של החברה הוא עדיין המקור המוביל לאיסוף מידע, אליו מועמדים מגיעים במחקר שלהם. 58% קוראים שם על הארגון והתפקיד לפני תחילת התהליך.
ההמלצה שלי: תוודאו שיש כזה עמוד ושהוא נגיש במובייל - התחום המרכזי בו ארגונים משקיעים בפיתוח טכנולוגיה לקראת 2017/2018 הוא טכנולוגיית תיאום ראיונות ללא מגע יד אדם (בארגון).
ההמלצה שלי: תחקרו כמה זמן/כסף אתם משקיעים בשנה בתיאומי ראיונות, והנה לכם תקציב לאימוץ כלים טכנולוגיים שזמינים בשוק. - 55% מהמועמדים מצטטים את תיאור התפקיד כמקור המידע המרכזי ביותר שהם מסתכלים עליו בחיפוש תפקיד. ההמלצה שלי – תכתבו תיאורי תפקידים טובים שמניעים לפעולה.
- התוכן השיווקי החשוב ביותר ל-49% מהמועמדים הוא הערכים של הארגון.
ההמלצה שלי – אם יש ערכים ברורים לארגון, תוודאו שהם מופיעים באתר שלכם, ואם אין, תתחילו תהליך של הגדרתם. - שליש מהמועמדים מחפשים מידע על למה אנשים אוהבים לעבוד בארגון.
ההמלצה שלי – תעלו סרטונים ותמונות של סיפורי עובדים לעמוד הקריירה ועמוד הפייסבוק של החברה באופן קבוע. - 29% מהמועמדים בודקים בGlassdoor כחלק מהמחקר שלהם.
ההמלצה החמה שלי – חפשו את הארגון שלכם ב Glassdoor.com וב- TheWorker.co.il . כל יום נוספות לשני האתרים עשרות תגובות.