fbpx

מה לעשות כשמועמד משתתק בזמן ראיון?

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

מה לעשות כשמועמד משתתק בזמן ראיון?
או מועמדת

זה בטוח קרה לך בעבר בראיונות.
שאלת שאלה והמועמד מסתכל עלייך בעיניים מבוהלות ואומר לך "וואו. אני לא זוכר, זה קרה המון פעמים אבל אין לי דוגמא בשלוף".

מה עושים? באופן טבעי, הנטייה שלנו היא "לעזור". השאלה היא אם התגובות שלנו עוזרות או למרבה הצער, פוגעות.

אם נגיד לו "לא נורא, אני רואה שאתה בלחץ, בוא נעבור הלאה"
זה מרגיש כמו עזרה כי "שחררתי אותו" מהלחץ הרגעי של לשתף בדוגמא. מצד שני זה מעביר מסר שהשאלה שהרגע שאלתי לא באמת חשובה לי, ושאפשר להסתדר בלעדיה. זה גם מעביר מסר שאני לא באמת חושבת שיש לו דוגמא לתת.

אפשר להלחיץ ולהכניס לפינה – לנזוף, לכעוס, לעשות פרצוף…
זה כמובן רק יוצר יותר שיתוק.

אפשר להגיד: אני רואה שהוא מנסה להסתיר ממני את הדוגמא, או לשקר אז נעצור פה.

אפשר לנסות לעזור ולכוון אותו לפי קורות החיים שלו. משהו כמו "אני רואה שעבדת באוסם/טבע/גוגל, אולי שם קרה לך מקרה כזה?"

ואפשר פשוט לחכות בשקט.

מה הפתרון הכי טוב? מה עושים?

הדימוי שעולה לי לראש במקרים כאלה הוא של למצוא מטבע בתיק שלך.
דמייני את זה:
את נכנסת למכולת, ובא לך פחית שעולה 10 שקלים. את זוכרת שאתמול זרקת לתיק בדיוק מטבע של 10, והוא איפה שהוא בתוך התיק. אם התיק שלך כמו התיק שלי, עם אלף תאים, וחצי מהבית מטייל בתוכו, ייקח כמה דקות עד שתמצאי את המטבע.
ונגיד אין לך בדיוק אשראי, או אי אפשר לשלם באשראי 10 ש"ח.

מה תעשה המוכרת בחנות בזמן שאת מחפשת את המטבע?
האם היא תגיד לך "לא נורא, אני רואה שאת בלחץ, קחי את הפחית תשלמי ביום אחר?" (נדיר מאד, רק כשמכירים טוב את המוכרת, והיא רואה שאת בלחץ גדול. אולי. אחוז קטנטן).

האם היא תכעס עלייך? האם היא תגיד לך "אני רואה שאת מנסה להסתיר ממני את ה-10 שח שלך
או לשקר, אז תצאי מהחנות שלי". לא. היא פשוט תחכה בסבלנות עד שתמצאי את המטבע שלך.
ואז תתקדמו עם הפחית.

זה בדיוק מה שצריך לעשות בראיון.
להבין שהזיכרון שלנו הוא לא "להחזיר לאחור" או "play", כמו ביוטיוב שמזיזים שיר אחורה. לוקח זמן להיזכר בדוגמאות,
אבל זה שווה את זה!

תנו 20 שניות. בשקט גמור. זה כלל האצבע שלי. 20 שניות. בשקט.
אפילו תגידו לו/לה "אין לחץ, קח/י את הזמן". תוך 20 שניות, 90% מהאנשים ייזכרו בדוגמא.

ואם זה לא עבד? תשאלו שאלות רקע לגבי הדוגמא שביקשתם.
רצית דוגמא של קונפליקט עם לקוח והוא לא זוכר? תגידו "רגע, מי היו הלקוחות שלך? היו בכלל קונפליקטים? איזה סוג?"
תוך כדי זה הדוגמא תקפוץ לו / לה לזיכרון, והעברת מסר ברור – שהדוגמא חשובה לך, ושאת סומכת עליו שישתף אותה.

הכל כמובן רלוונטי גם למראיינים וגם למרואיינות, מגבלות השפה ונוחות הסיפור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שנבחרו בשבילך
התפתחות אישית
על אלימות

לא מזמן פגשתי אלימות מילולית בסדנה.אין לי מילה טובה יותר מזה לתאר את מה שחוויתי.משתתף בסדנה. בעצם שני משתתפים שהתווכחו איתי אבל בצורה אגרסיבית יוצאת

ניהול גיוס
לקרוא אנשים

פגשתי בשבוע שעבר מנהל שעבדתי איתו לפני ~20 שנה, באינטל. הוא היה אחד המנהלים שעבדתי איתם כ-HRBP. יצא לנו עוד להיפגש פעם פעמיים אחרי שעזבתי,

ניהול גיוס
שקיפות רדיקלית

אתמול ראיינתי את הבן שלי בוובינר. קשה להאמין שטום, הילד המתוק עם העיניים החומות הגדולות הזה הוא היום כבר איש בוגר, רגיש, עובד, תיכף בן

נרשמת כבר לדיוור של מורית על
גיוס עובדים?

This popup is the registration for Morit's Hebrew newsletter. If you don't read Hebrew, just click the X above.

אם גיוס עובדים מעניין אותך, הדיוור של מורית יתן לך רעיונות חדשים, תובנות מפתיעות וגישה למידע מעודכן בתחום. מורית שולחת הרבה מידע בשבילך, כדי לעזור לך להישאר בקצב מהיר ולהתעדכן בחדש בתחום לפני כולם (גם בזמן המלחמה)

דילוג לתוכן