בדקת פעם עד כמה התהליך שעוברים מועמדים אצלך בארגון, מורכב?
אם מסובך למועמדים לעבור את התהליך אצלך, לעולם תהיה לך בעיה להביא עוד מועמדים. ככל שהתהליך יותר מורכב, היכולת לשכפל אותו בצורה טובה, לעודד מועמדים לעבור בו מההתחלה ועד הסוף, לייצר תוצאות ממנו – היכולת הזו מצטמצמת.
מה זה אומר – שמרו את התהליך קצר ככל האפשר, ופשוט. אחד מהעקרונות המובילים בעסק הוא: Keep It Simple, Stupid, או בקצרה KISS.
לפי ויקיפדיה זה מונח משנות ה-60 בחיל הים האמריקאי. אני נחשפתי אליו בתחום השיווק. קל לאמץ אותו גם לגיוס – שמרו על התהליך שלכם פשוט כדי שאנשים יוכלו לעבור דרכו כמועמדים בקלות. בלי תלאות ויסורים.
דרך אגב, דרך מעניינת לבדוק את התהליך היא להיות "מועמד/ת סמוי/ה" בארגון שלך. אם את/ה לא היחיד/ה בגיוס, תוכל/י לשלוח את קורות החיים (הפיקטיביים) לארגון ותבדקי/תבדוק תוך כמה זמן חוזרים אלייך עם תגובה.
זו שיטה שלמדתי מ Gerry Crispin, מוביל דעה ותיק בעולם הגיוס, שבמשך 10 שנים שלח קו"ח פיקטיביים לארגונים וחקר את תהליך הגיוס בהם. בעשור האחרון הוא מוביל את TheTalent Board, עמותה שמובילה את שיפור חוויית המועמד/ת בעולם.
גם אם התשובה שלכם למועמדים שלילית – תדאגו שהם יקבלו אותה בצורה מהירה ומכובדת.