איך יצור כזה קטן, שאי אפשר לראות בעין, מטלטל עולם שלם בזמן כל כך קצר.
יש הרבה דברים שאפשר להגיד על הקורונה שפרצה בסערה לחיינו. בעולם הגיוס וחיפוש העבודה היא ללא ספק נתנה לכולנו בעיטה גדולה וניעור רציני. אחרי לא מעט שנים שדיברנו על מצוקה גדולה יותר ויותר עקב מחסור בעובדים, שוק שרק הלך וצמח, דרישות בכל תעשייה שלא הצליחו למלא, שיא שלילי באבטלה של 40 שנה, פתאום בבום הכל נעצר.
תוך שבועיים הגענו מ-4% אבטלה ל-25% אבטלה. והמספרים עולים מדי יום. נכון, אלה מספרים לא מדויקים כי כ-90% בחל"ת, ובתום המשבר או ברגע שיהיה אפשרי הם יחזרו לשוק ולעבודה. אבל מתי וכמה יחזרו – אין דרך לנבא כרגע. עכשיו השאלה שנשארת לכולנו היא איך המשבר הזה ישפיע על השוק. על מחפשי העבודה. על הארגונים המגייסים. כי הרי נחזור לפעילות עסקית. לאט לאט, ארגונים ימצאו את המיקוד שלהם מחדש, את הדרך לעבוד בתנאים ובסביבה החדשה, לייצר ערך, להניע את השוק והכלכלה. והם יצטרכו עובדים שמסוגלים להתאים את עצמם לתנאים החדשים. לעבודה מהבית. לילדים בבית חודשים קדימה, לעבודה וירטואלית וניהול עצמי, לניהול בשלט רחוק ופחות אפשרות ל"מיקרו-מנג'מנט", ועוד.
ה-כ-ל משתנה. זו הסיבה שפנינו למחפשי העבודה ושאלנו אותם על התקופה, התהליך שהם עוברים וגם מה הם היו אומרים לארגונים המגייסים וארגונים בכלל. חלקם פוטרו או הוצאו לחל"ת, והתגובות נותנות לנו "הצצה" ראשונית לתוך הראש של מחפשי העבודה.
אני מאמינה שיש להתייחס למועמדים כלקוחות, ומנקודת המבט הזו – אלה הלקוחות שלכם. הם האנשים שהכי חשוב שתכירו ו"תיכנסו לנעליים שלהם". אני מקווה שהדו"ח הזה ישרת אתכם ואת המנהלים בארגון ויעזור "להציץ" לצד של המועמדים/ מחפשי העבודה.
מה שאני שמעתי כשקראתי את המילים החריפות של מחפשי העבודה היו כמה מסרים ברורים:
- לא תוכלו להמשיך לזלזל בנו, לא להחזיר תשובות.
- אנחנו נדאג לשתף את המסרים לגבי הארגונים שלא יכבדו אותנו.
- תדאגו לחווית המועמדים תעסיקו אוכלוסיה מגוונת. מבוגרים. צעירים. כאלה שלא למדו בדיוק באוניברסיטה הנכונה.
- אנשים יתנו את הנשמה בשבילכם, תצאו רגע מהקופסא – ותביאו איתכם ערבות הדדית לא רק בחלוקת מזון לפסח, אלא כל השנה.
יש ציפייה ברורה של המשיבים לארגונים מכילים יותר, פתוחים יותר, מקדמים יותר, שמאפשרים לעבוד מהבית, שמכשירים ונותנים כלים וקורסים ולא מפטרים ברגע שאפשר. יש אכזבה גדולה מהארגונים שפיטרו או הוציאו לחל"ת ומסר – העובדים שלכם הם הלב של הארגון. אל תצפו לבעוט את העובדים החוצה ולהחליף אותם ושנשכח את זה.
עובדים מסתכלים ומבינים עסקית. היו תגובות מאד יצירתיות סביב העסק, השיווק, פיתוח הזדמנויות חדשות ועוד. אנשים מבינים ומעורבים ויכולים – אם יתנו להם – לקחת חלק בהשפעה על האסטרטגיה הארגונית דוקא בשעת משבר, ולשתף ברעיונות יצירתיים.
כשנותנים לאדם להשפיע על עתידו ההירתמות שלו לארגון תהיה ללא גבולות. היתה גם חמלה. והבנה. מחלק מהמגיבים, לגבי חלק מהתעשיות.
להורדת הדו"ח (בקליק אחד) בלינק https://bit.ly/3iKD2t7