fbpx

לספר על הארגון בצורה שקופה וכנה (ולמשוך מועמדים לארגון)

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

לספר על הארגון בצורה שקופה וכנה. Tell it like it is

סקר של בלוג הגיוס של לינקדאין (Talent solutions) שיצא השבוע חקר 14,000 מועמדים ועובדים שהחליפו מקום עבודה לאחרונה ושמע מהם על התהליכים שעברו.

(לינק להורדת הדו"חhttps://news.linkedin.com/2017/7/inside-the-mind-of-todays-candidate)

הדוח מרתק עם המון נקודות למחשבה, אבל 4 הנקודות שעוזרות למשוך מועמדים לאתר החברה דיברו אליי במיוחד:

  1. תשקיעו בעמוד הקריירה באתר הבית, בנראות שלו, בקלות הניווט, במידע, בנגישות שלו.
  2. תנו מידע. תסבירו על תהליך הגיוס אצלכם, תבנו את התהליך שקוף ככל האפשר. תצרו תהליך שהמידע באתר תואם במדויק את החויה האישית
  3. תנו לעובדים קול, ובמה, ותצרו שיחה פתוחה באתר
  4. ספרו את זה כמו שזה. Tell it like it is.

במילותיהם של כותבי הדוח: Dare to be different by showing real photos and videos, unscripted employee testimonials, and brutally honest job descriptions.

מה זה אומר?

זה אומר שרוב הארגונים עוטפים בצמר גפן מתוק את התיאורים (או מייבשים להם את הצורה). כלומר – או שכותבים בצורה הכי הכי יבשה, או רק כמה מגניב ומדליק וכייפי אצלנו בארגון. אין הרבה באמצע. הדוח מדבר על "תעיזו להיות שונים דרך זה שתציגו תמונות וסרטוני וידאו אמיתיים, עדויות עובדים לא מתוך תסריט מוכן מראש, ותיאורי תפקיד כנים בצורה ברוטאלית".

מועמדים (וכולנו) מחפשים כנות. אותנטיות.
להאמין למה שאנחנו רואים מי שיציג תמונה כנה, בלי לפחד שזה ירחיק מועמדים, ימצא את עצמו מקרב אותם, ומזמין מאד – בעיקר בהשוואה לאחרים שאצלם הכל יפה ונוצץ (ולא תמיד אמין).

אחת הדוגמאות הטובות ביותר שמצאתי ברשת, היא הדוגמא של חברת דלתא שמגייסת דיילים (מצורף כאן למטה בסרטון). אפשר לראות בסרטון שעלה כבר לפני מספר שנים איך הדיילים מספרים את הצדדים הלא זוהרים (כמו גם מה כן כייף בתפקיד), כמו השכמה ב 4:00 בבוקר, וזה שהטיסות שהזמנת לא בדיוק תואמות את מה שמגיע בסוף אליך.

סרטון מעולה שעוזר לסנן החוצה מועמדים שחושבים שתפקידי דייל/ת זוהרים כל כך.

עכשיו תבדקו את עצמכם. האם הארגון והתפקידים שאתם מגייסים אליו נראים:

  1. יבשים ומשעממים
  2. עטופים בצמר גפן מתוק שהכל שם יפה ומקסים או
  3. שהצלחתם לייצר תמונה מעניינת של התפקיד?

אם התשובה היא 3 – אשמח לקישור לתיאור תפקיד, סרטון, או לינק. תודה!! 

מאמרים נוספים שנבחרו בשבילך
ניהול גיוס
לדבר את השפה של ה"לקוחות" שלך

בשבוע שעבר טיילתי עם אמא שלי, אחי ואחותי בצרפת. אחרי הרבה שנים שלא יצאתי מהארץ, הצטרפתי אליהם לטיול  בטבע היפה (והמאתגר) של האלפים הצרפתיים. התנתקתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נרשמת כבר לדיוור של מורית על
גיוס עובדים?

This popup is the registration for Morit's Hebrew newsletter. If you don't read Hebrew, just click the X above.

אם גיוס עובדים מעניין אותך, הדיוור של מורית יתן לך רעיונות חדשים, תובנות מפתיעות וגישה למידע מעודכן בתחום. מורית שולחת הרבה מידע בשבילך, כדי לעזור לך להישאר בקצב מהיר ולהתעדכן בחדש בתחום לפני כולם

דילוג לתוכן