לספר על הארגון בצורה שקופה וכנה. Tell it like it is
סקר של בלוג הגיוס של לינקדאין (Talent solutions) שיצא השבוע חקר 14,000 מועמדים ועובדים שהחליפו מקום עבודה לאחרונה ושמע מהם על התהליכים שעברו.
(לינק להורדת הדו"ח – https://news.linkedin.com/2017/7/inside-the-mind-of-todays-candidate)
הדוח מרתק עם המון נקודות למחשבה, אבל 4 הנקודות שעוזרות למשוך מועמדים לאתר החברה דיברו אליי במיוחד:
- תשקיעו בעמוד הקריירה באתר הבית, בנראות שלו, בקלות הניווט, במידע, בנגישות שלו.
- תנו מידע. תסבירו על תהליך הגיוס אצלכם, תבנו את התהליך שקוף ככל האפשר. תצרו תהליך שהמידע באתר תואם במדויק את החויה האישית
- תנו לעובדים קול, ובמה, ותצרו שיחה פתוחה באתר
- ספרו את זה כמו שזה. Tell it like it is.
במילותיהם של כותבי הדוח: Dare to be different by showing real photos and videos, unscripted employee testimonials, and brutally honest job descriptions.
מה זה אומר?
זה אומר שרוב הארגונים עוטפים בצמר גפן מתוק את התיאורים (או מייבשים להם את הצורה). כלומר – או שכותבים בצורה הכי הכי יבשה, או רק כמה מגניב ומדליק וכייפי אצלנו בארגון. אין הרבה באמצע. הדוח מדבר על "תעיזו להיות שונים דרך זה שתציגו תמונות וסרטוני וידאו אמיתיים, עדויות עובדים לא מתוך תסריט מוכן מראש, ותיאורי תפקיד כנים בצורה ברוטאלית".
מועמדים (וכולנו) מחפשים כנות. אותנטיות.
להאמין למה שאנחנו רואים מי שיציג תמונה כנה, בלי לפחד שזה ירחיק מועמדים, ימצא את עצמו מקרב אותם, ומזמין מאד – בעיקר בהשוואה לאחרים שאצלם הכל יפה ונוצץ (ולא תמיד אמין).
אחת הדוגמאות הטובות ביותר שמצאתי ברשת, היא הדוגמא של חברת דלתא שמגייסת דיילים (מצורף כאן למטה בסרטון). אפשר לראות בסרטון שעלה כבר לפני מספר שנים איך הדיילים מספרים את הצדדים הלא זוהרים (כמו גם מה כן כייף בתפקיד), כמו השכמה ב 4:00 בבוקר, וזה שהטיסות שהזמנת לא בדיוק תואמות את מה שמגיע בסוף אליך.
סרטון מעולה שעוזר לסנן החוצה מועמדים שחושבים שתפקידי דייל/ת זוהרים כל כך.
עכשיו תבדקו את עצמכם. האם הארגון והתפקידים שאתם מגייסים אליו נראים:
- יבשים ומשעממים
- עטופים בצמר גפן מתוק שהכל שם יפה ומקסים או
- שהצלחתם לייצר תמונה מעניינת של התפקיד?
אם התשובה היא 3 – אשמח לקישור לתיאור תפקיד, סרטון, או לינק. תודה!!