fbpx

10 דקות לפני הראיון הבא שלך

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

כשאנשים שומעים שיש שיטה לראיון, והיא מובנית ונשענת על הכנה מראש, הם חושבים לפעמים שזה ממש כבד ועמוק ומורכב. אבל האמת היא שאפשר גם ב-10 דקות לייעל את הראיון הבא שלך. אפשר להוסיף שאלה אחת שחוקרת את ההתנהגות המצבית של המועמד/ת וכבר תוך כמה דקות להרגיש בהבדל.

לכן הכנתי לך טיפ קצר, שיעזור לך להתנסות בשיטת הראיון ההתנהגותי-מצבי, אפילו אם עוד לא עברת את הסדנה:

לקראת הראיון הבא שלך, תסגרי/תסגור לך ביומן 10 דקות לפני הראיון

באמת שלא צריך יותר מ-10 דקות.

1. תזהי (/תזהה) מצב מאתגר אחד שמאפיין את התפקיד

מצב – הכוונה למשהו מאתגר שבתוכו צריכ/ה האדם לתפקד:
למשל – מכירות – לקוח בעייתי;
למשל – תכנות – הנחיות עמומות 
למשל – ניהול פרויקט – חוסר שיתוף פעולה בממשקים שאין לך סמכות ניהולית
למשל – טכנאי/ת במפעל – תקלה במכונה/מערכת

2. תבני (תבנה) לעצמך שאלה ספציפית לגבי המצב שזיהית

למשל – תנ/י לי דוגמא ללקוח בעייתי שהתמודדת איתו בעבודה הקודמת שאת/ה זוכר/ת במיוחד
למשל – תנ/י לי דוגמא לקוד שכתבת וההנחיות היו ממש עמומות שאת/ה זוכר/ת במיוחד
למשל – תנ/י לי דוגמא לפרויקט שניהלת והיה חוסר שת"פ בממשק שלא היתה לך סמכות לגביו, שאת/ה זוכר/ת במיוחד
למשל – תנ/י לי דוגמא לתקלה במכונה/מערכת שהיית אחראי/ת עליה שאת/ה זוכר/ת במיוחד

3. תכינ/י לשאלה שבנית 2-3 שאלות רקע שיעזרו למועמד/ת להיזכר בדוגמאות ספציפיות

למשל – בתפקיד הקודם, היו לך לקוחות בעייתיים? איזה סוגי לקוחות בעייתיים פגשת? תנ/י לי דוגמא ללקוח בעייתי שהתמודדת איתו בעבודה הקודמת שאת/ה זוכר/ת במיוחד
למשל – קרה לך כשכתבת קוד שההנחיות שקיבלת היו עמומות? באיזה סוגי מקרים היו בעיקר הנחיות עמומות? תנ/י לי דוגמא לקוד שכתבת וההנחיות היו ממש עמומות שאת/ה זוכר/ת במיוחד
למשל – קרה לך שניהלת פרויקט ולא היתה לך סמכות ניהולית לגבי הממשקים? קרה שהיה חוסר שיתוף פעולה מצד הממשקים שלך? באיזה מקרים בעיקר היה חוסר שת"פ בפרויקט ממשקים שלא היתה לך סמכות לגביהם? תנ/י לי דוגמא לפרויקט שניהלת והיה חוסר שת"פ בממשק שלא היתה לך סמכות לגביו, שאת/ה זוכר/ת במיוחד
למשל – קרה לך שהיו תקלות במכונה/מערכת שהיית אחראי/ת לגביה? איזה סוגי תקלות היו מאתגרות במיוחד? תנ/י לי דוגמא לתקלה במכונה/מערכת שהיית אחראי/ת עליה שאת/ה זוכר/ת במיוחד

וזהו.
תוסיפ/י לראיון הבא שלך שאלה ספציפית אחת, לגבי דוגמא ספציפית אחת, ובעזרת שאלות הרקע הללו יהיה לך קל לעורר את הזכרון לגבי דוגמאות. אני ממליצה תמיד לאסוף לפחות 2-3 דוגמאות שונות לכל מצב שהחלטת לחקור לגביו.
כלומר  – אחרי שסיימת לשמוע את הדוגמא הראשונה תשקפ/י בחזרה "אז אני מבינ/ה שבמקרים כאלה מה שבד"כ היית עושה זה… האם הבנתי נכון?" ומתוך הפידבק שקיבלת חזרה, תמשיכ/י לדוגמא שנייה ושלישית דומות/שונות לאותו מצב.

בתוך הדוגמא – כדאי להעמיק ממש ("לחפור") בצעדים שהמועמד/ת שלך נקט/ה בהם, להבין ספציפית מה קרה באותו אירוע (יום/מקום ספציפי, לא תהליך כללי), ולשאול הרבה שאלות. ממש ממש להתעניין בכל דוגמא

ראית שהשאלות הללו הוסיפו לך ערך וידע על המועמד/ת?
תוסיפ/י את השאלה הזו לכל הראיונות לאותו תפקיד, ותוסיפ/י עוד מצבים לברר לגביהם.

מאמרים נוספים שנבחרו בשבילך
ניהול גיוס
למה ואיך להכין מועמדים לראיון

אולי זה הפוך ממה שהיה נדמה לך אינטואיטיבית (כי הרבה מראיינים מופתעים מההמלצה הזו שלי), אבל אני ממליצה להכין מועמדים לראיון. תגידו להם מה הולך

ניהול גיוס
להיכנס לראש של המנהלים בארגון שלך

להיכנס לראש של המנהלים בארגון שלך. אני רוצה להזמין אותך להיכנס לראש של המנהלים שלך, מה הם חושבים על ראיונות. מה חסר להם בתחום אני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נרשמת כבר לדיוור של מורית על
גיוס עובדים?

This popup is the registration for Morit's Hebrew newsletter. If you don't read Hebrew, just click the X above.

אם גיוס עובדים מעניין אותך, הדיוור של מורית יתן לך רעיונות חדשים, תובנות מפתיעות וגישה למידע מעודכן בתחום. מורית שולחת הרבה מידע בשבילך, כדי לעזור לך להישאר בקצב מהיר ולהתעדכן בחדש בתחום לפני כולם (גם בזמן המלחמה)

דילוג לתוכן