fbpx

פרספקטיבה

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

פרספקטיבה
אחד המשפטים שאני תמיד משתדלת לזכור, הוא שההיסטוריה נכתבת מהפרספקטיבה של הכותב.ת. כלומר, אותו אירוע, מעיניים של אנשים שונים ייראה אחרת לגמרי בסיפור שכל אחת או אחד יכתבו.

הנה סרטון מרגש עד דמעות, שממחיש בצורה יוצאת דופן את הכוח של פרספקטיבה – הקרדיט לזהר אוריין ששיתפה אותו בפוסט שלה לקראת פסטיבל קאן (מומלץ מאד לעקוב אחרי זהר). Zohar Urian

אם את אישה, יש סיכוי טוב שיהיה לך קל לזהות את הפרספקטיבה הבאה: את יושבת לבד, בחושך, בתחנת אוטובוס, במקום לא מרכזי, בלי אף נפש חיה מסביב. אותי מצב כזה מכניס אוטומטית לחרדות, והאמת היא שגם היום כשאני לא נוסעת באוטובוס אני עושה את המקסימום כדי לא להסתובב ברחוב לבד בחושך. פשוט סטרס מיידי בכל הגוף. מסתבר שאני לא לבד.

חברת Eletromedia היא חברת פרסום ושילוט ברזילאית, שפונה לקהל שהוא,  ומשווקת לו כשהוא בתנועה מחוץלבית: ברכבות, תחבורה ציבורית ועוד. הם כותבים באתר שלהם שלכל חבר/ת צוות בארגון יש פרספקטיבה מיוחדת שהם קשובים לה, (תדמיינו לגייס לארגון הזה שמקשיבים בו לכל חבר/ת צוות).

בקמפיין, הם יצרו פתרון מאלף לבעיה של נשים רבות – תחושת הסטרס של נשים שיושבות לבד באוטובוס. הנה הסרטון (מעניין איך מרגישה מי שבצוות העלתה את הרעיון לעשות את הקמפיין הזה, הנה לכם למה צריך יותר נשים בצוותי חשיבה ויצירתיות, בשולחן קבלת ההחלטות).

אני מנחשת שאת הסרטון הזה אנשי החברה לא היו מדמיינים בכלל ללא חשיבה מאומצת עם העובדות שלהם לגבי החוויה של נשים בתחנות אוטובוס בשלבים שונים של היום, של מזג אויר, ועוד שאלות. תוך כדי השיחה אני מנחשת שעלתה נקודת המיקוד הזו. יכלו לעלות עוד מאות נקודות שאפשר להתמקד בהם, הם בחרו את הלילה כשאת לבד.

עכשיו, בואו ניקח את עולם הגיוס, ראיונות, מפגשים בין מועמדים, מועמדות והנשים והגברים בתוך הארגון. נקודת המבט של המועמדים חשובה לגבי כל "מסע הלקוח/ה" שלהם. מהמפגש הראשון עם המותג שלכם, דרך תהליך המיון והראיון ובסוף הקליטה (או השלילה).

דרך אחת מצוינת לדעת מה יהפוך את המפגש הראשון למוצלח ומושך היא פשוט… לשאול אנשים כמוהם. לשבת עם העובדים שלך שהכי דומים למועמדים (בגיל/רקע דמוגרפי/רקע מקצועי/מצב משפחתי – כמה שיותר פרמטרים ב"פרסונה" של המועמדים שלך יותר טוב). אפשר גם לייצר מודעות שונות לחתכים שונים של מועמדים.

יש דברים סופר קריטיים שאפשר ללמוד על המועמדים שלך פשוט מלשבת עם עובדים שלך באותו פרופיל ולשמוע מהם על אורח החיים שלהם. על הקבוצות שמסקרנות אותם ברשת, על הרגלי צריכת התוכן שלהם, איפה הם קוראים בפייסבוק, גוללים בסרטוני טיקטוק. מה סוג התוכן שהכי תופס אותם. אפשר כמובן גם לשאול על תהליך המועמדות לארגון, אבל זה יתן לך פרספקטיבה אחרי שכבר התחילו תהליך ולא "איפה הם היו לפני?".

לאחרונה בחממה שלי למנהלות גיוס היה דיון מרתק לגבי סוגיה ניהולית. היו בחדר מנהלות שרק נכנסו לניהול, והן יכלו לתת את הפרספקטיבה של "לפני" – לעומת הפרספקטיבה הניהולית של רוב חברות החממה.
ההמלצה החמה שלי: לשוחח עם העובדים שלך שהכי דומים למועמדים בפרופילים שהכי קשה לך לגייס, ופשוט לנסות להכיר אותם טוב
יותר, לחשוב איתם על מה היית יכול/ה לעשות כדי למשוך את תשומת ליבם.

https://bit.ly/3yTYKZq לסרטון

מאמרים נוספים שנבחרו בשבילך
ניהול גיוס
2.5% אבטלה

2.5% אבטלה. זה כמו להגיד שבישראל אין מובטלים.למי שלא עוקבת כמוני אחרי נתוני האבטלה בישראל ובעולם, אני יכולה לספר שזה הנתון הנמוך ביותר. ממה שקראתי אתמול

ניהול גיוס
לדבר את השפה של ה"לקוחות" שלך

בשבוע שעבר טיילתי עם אמא שלי, אחי ואחותי בצרפת. אחרי הרבה שנים שלא יצאתי מהארץ, הצטרפתי אליהם לטיול  בטבע היפה (והמאתגר) של האלפים הצרפתיים. התנתקתי

ניהול גיוס
כמה דו"חות שחשבתי שאולי יעניינו אותך

הקדמה קטנה, איך אני מכינה מצגת או מסמך מסכם כבר 33+ שנים אחד הזכרונות הכי חזקים שלי מתקופת הלימודים באוניברסיטה (תואר ב.א. בפסיכולוגיה, מ.א. בקרימינולוגיה),

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נרשמת כבר לדיוור של מורית על
גיוס עובדים?

This popup is the registration for Morit's Hebrew newsletter. If you don't read Hebrew, just click the X above.

אם גיוס עובדים מעניין אותך, הדיוור של מורית יתן לך רעיונות חדשים, תובנות מפתיעות וגישה למידע מעודכן בתחום. מורית שולחת הרבה מידע בשבילך, כדי לעזור לך להישאר בקצב מהיר ולהתעדכן בחדש בתחום לפני כולם (גם בזמן המלחמה)

דילוג לתוכן