fbpx

עלות מול השקעה

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

כשאני מדברת עם מנהלות ומנהלי גיוס על השקעה בגיוס, או על השתתפות בהדרכות או על מערכות גיוס שרוצים להטמיע, וכן הלאה, תמיד עולה שאלת המחיר. האם תקצבנו או לא תקצבנו

האם יש לנו כרגע כסף להדרכה/מערכת/שירותים בתחום.

כדי להצליח לייצר שינוי, ואני מאמינה שצריך לעשות שינוי דרמטי בנושא של תקציבים למשאבי אנוש, הגיע הזמן לשנות טרמינולוגיה.

צריך לעבור משפה של "עלות" לשפה של "השקעה"

כלומר לא רק לבדוק "כמה זה עולה לנו"אלא "כמה אני משקיעה ומה ההחזר על ההשקעה שאני מקבלת".
למשל – בדקתי עם לקוחה לא מזמן מה מקורות הגיוס בארגון שלה.

שאלתי: כמה שילמתם ללוח הדרושים שפרסמתם בו בשנתיים האחרונות. התברר שהשקיעו כ-4,000 ש"ח בלוח עצמו + עשרות או מאות שעות של מעבר על קורות החיים. שאלתי "כמה גייסתם מהמקור הזה" אמרו לי 0. אפס מאופס של גיוסים בשנתיים האחרונות. כלומר ההשקעה היתה לא גבוהה מדי בתקציב, אבל מאד גבוהה בשעות אדם והיא הובילה ל-0 גיוסים.

ROI, Return On Investment – החזר על השקעה גרוע

כשסיפרתי ביום חמישי האחרון בוובינר על "החממה לגיוס" שלנו, למנהלי ומנהלות גיוס, שיתפה שלומית רחמני אלמן מנהלת הגיוס בפיברו ישראל, שכשהיא רצתה לעשות מצגת להנהלה על הגיוס, היא התייעצה עם שני ארנסט (מנהלת הגיוס ב GM) שהיתה גם חברה בקבוצה בעבר, ותוך שעה הן בנו תוכנית מסודרת מה להציג.

כלומר ההיכרות דרך התוכנית (שהיתה לה עלות/השקעה כספית בתוכנית), איפשרה לה לבנות תוכנית ולהתייעץ – כך לחסוך לעצמה הרבה זמן ולהגיע לתוצר טוב בהרבה (=ההחזר על ההשקעה)

כלומר – אל תשאלו את עצמכם "כמה זה עולה לי"?

כדי להציג לארגון כל דבר – שירות שאתם רוצים לקנות, מערכת חדשה, תחקרו את ההשקעה בזמן/כסף, מול ההחזר על ההשקעה. תתרגלו לדבר בשפה הזאת ולהציג כך לארגון את התוכניות/תהליכים/הוצאות שלכם.

מעבר לזה שתיתפסו כיותר מקצועיות (ומקצועיים), זו דרך הצגה עסקית, מקצועית, שבהכרח תוביל להבנה טובה יותר של הארגון של הערך של התשתיות שאתם בונים לגיוס בארגון.

הרבה פעמים השקעה יחסית קטנה (למשל 1,500$ בסלוט שנתי לפרסום בלינקדאין, או 1200 ש"ח בחברות חודשית ב"חממה לגיוס" למנהלות גיוס) יכולה לייצר החזר עצום על ההשקעה.

הסיכוי שתקבלו את התקציב תלוי ביכולת שלכם להציג כהשקעה מול ההחזר על ההשקעה את תקציבי הגיוס.

מאמרים נוספים שנבחרו בשבילך
ניהול גיוס
פרספקטיבה

פרספקטיבהאחד המשפטים שאני תמיד משתדלת לזכור, הוא שההיסטוריה נכתבת מהפרספקטיבה של הכותב.ת. כלומר, אותו אירוע, מעיניים של אנשים שונים ייראה אחרת לגמרי בסיפור שכל אחת

התפתחות אישית
מספיק עם בנצ'מרק

כולנו רוצים להשוות את עצמנו לאחרים. זה מתחיל מילדות, מי יותר יפה, גבוהה, רזה, למי יש ציונים טובים יותר, מי קיבלו פרסום או קיבלו מדליה.

ניהול גיוס
זה החשוד המיידי!

זה החשוד המיידי יש בתהליך הגיוס כמה "חשודים מיידיים" בתשובה לשאלה"למה קשה לנו כל כך לגייס עובדים?".  למרות שבוודאי שיש לאותם "חשודים מיידיים" השפעה, אני חושבת

ניהול גיוס
למה ואיך להכין מועמדים לראיון

אולי זה הפוך ממה שהיה נדמה לך אינטואיטיבית (כי הרבה מראיינים מופתעים מההמלצה הזו שלי), אבל אני ממליצה להכין מועמדים לראיון. תגידו להם מה הולך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נרשמת כבר לדיוור של מורית על
גיוס עובדים?

This popup is the registration for Morit's Hebrew newsletter. If you don't read Hebrew, just click the X above.

אם גיוס עובדים מעניין אותך, הדיוור של מורית יתן לך רעיונות חדשים, תובנות מפתיעות וגישה למידע מעודכן בתחום. מורית שולחת הרבה מידע בשבילך, כדי לעזור לך להישאר בקצב מהיר ולהתעדכן בחדש בתחום לפני כולם (גם בזמן המלחמה)

דילוג לתוכן