בעקבות השיר שמסתובב הרבה בקהילות הגיוס בשבוע האחרון, (שהוא עם חרוזים וחשוב – אבל משקף את העמדה של אחת, ושווה לתת איזון), רציתי להוסיף עוד מסקר חווית המועמד/ת האחרון:
מ-10 שנות מחקר, וגם מהסקר האחרון (שכלל בגרסה האמריקאית שלו 152,000 מועמדים ל-133 ארגונים), סביב תהליך הסינון והמיון, הדבר שנשאר קבוע ויציב לאורך שנים הוא שמועמדים רוצים פידבק.
הם רוצים להבין מה כולל תהליך הגיוס והאם הם יתקדמו בתהליך או לא, וגם למה.
נמצא קשר חזק בין היחס למועמדים בזמן תהליך הסינון הראשוני והמיון, ובין השאלה אם הם ימשיכו להיות בקשר עם המותג (לקנות ממנו / להפנות חברים לעבודה / לחזור שוב בעצמם) ככל שהארגון מייצר יותר נקודות תקשורת ופידבק למועמדים במהלך התהליך, חוות הדעת שלהם על הארגון עולה, אפילו אם התשובה היא שלילית.
כלומר אל תחששו "להציק" למועמדים עם סקרים ותקשורת. כל עוד גם תתנו להם פידבק אמיתי וכנה, ומענה לגבי המועמדות שלהם.
ככל שהמועמדים הרגישו שתהליך המיון והראיון היה הוגן יותר, כך עלתה והשתפרה חווית המועמד/ת והסיכוי להמשך הקשר עם הארגון וכמו תמיד – להסביר מראש מה הולך להיות בראיון, מי יראיין אותך ופרטים על הארגון – מידע שכל כך קל לתת למועמדים, שקרה רק ב-24% מהמקרים, שיפר את חווית המועמד/ת, כמו גם להגיד בטלפון או לכתוב במייל אישי (לא מכתובת מייל שאי אפשר להגיב אליה) "לא התקבלת" השפיע מאד על החוויה.
בדיוק כמו שהיינו רוצים שיתייחסו אלינו. אישית. גם אם זה מיון במאסה.
ראו גם: החיים הכפולים של המועמדים