לקראת הכשרת לינקדאין שאלתי ברשת – "אז למה את חייבת (או אתה חייב) להיכנס ללינקדאין? ומה יקרה למקצועיות שלך אם לא תיכנס/י היום ללינקדאין? אלה חלק מהתגובות שענו לי:
- אם אתה לא שם אתה לא קיים
- חייבים לינקדאין כי לשם עולם הגיוס צועד וחשוב כמגייסת מקצועית לדעת גם להשתמש בפלטפורמה הזו
- עוזר בגיוס ואיתור מועמדים
- הפלטפורמה המקצועית הכי גדולה ופתוחה שקיימת
- מרגיש שהעולם התקדם לכיוון המדיה וחשוב להיות נוכחת
- לשם פיתוח קשרים מקצועיים
- כלי עזר לגיוס חשוב לשוק הגלובאלי
- עוזר בחשיפה שלי כאשת מקצוע – מפרסומים מקצועיים ועד הקשרים שלי.
- למתג אותי כאשת גיוס מקצועית ששווה לעבוד איתה
אחרי ששמעתי את המשפטים האלה חשוב לי לשים על השולחן:
לינקדאין הוא לא המקום שאליו "עולם הגיוס צועד" לינקדאין הוא המקום ש-97% מעולם הגיוס נמצא בו כבר עשור+++. לינקדאין היא הרשת העסקית – חברתית המובילה בעולם כבר כ-15 שנים, והרכישה של מיקרוסופט את הרשת ב-2016 רק חיזקה את זה.
זו הרשת היחידה שמרכזת קרוב ל-700 מיליון פרופילים עסקיים, מפולחים לפי ארגון, שמראים תנועה אישית וארגונית, מוסדות לימודים ומקומות תעסוקה…
מידע מדהים ברמת הפרט וברמת הארגון. אנחנו בעולם של מדיה חברתית. של תקשורת. קשרים. אנשים מצפים ממך להיות שם – גם אם המועמדים שלך כרגע לא שם.
מבחינת המיצוב שלך כמגייס/ת, תבדקי/תבדוק: כשמקבלים את קורות החיים שלך למשל, סמנכל"י מש"א יבדקו את הלינקדאין שלך. האם הוא מדויק מספיק? משקף אותך? שווה מאד לבדוק.
מגייסת? הנה 10 סיבות למה את חייבת להיות סופר מומחית ומקצועית בלינקדאין: (ואם אתה גבר – מכוון גם אליך כמובן)
- כדי להיות רלוונטית בשוק
- כדי שיהיה לך את הכלי המוביל לתקשורת ישירה בין ארגונים לאנשים מחוץ להם
- כדי להתמודד בהצלחה מול התחרות שיש לך מארגונים אחרים בשוק של הארגון שלך
- כדי לחפש ולמצוא את המועמדים המדויקים ביותר שלא מחפשים כרגע עבודה
- כדי לגייס בדרך הזולה ביותר
- כדי לא להיות תלויה בשום גורם חיצוני מתווך ומקשר בינך לבין המועמדים
- כדי להפעיל את המנהלים והעובדים בארגון לאתר ולהפנות מועמדים מעולים
- כדי למתג את עצמך בתהליך כמומחית בגיוס שמועמדים פונים אליה
- כדי לתקשר ישירות עם כל גורם מקצועי שחשוב לך להיות בקשר איתו
- כדי שאם תצטרכי בעצמך לחפש עבודה – שתהיה לך התשתית הטובה ביותר להציג את עצמך וליצור קשרים שיקדמו אותך לשלב הבא בקריירה.
אני מלמדת לינקדאין וגיוס מ-2007… הפתיע אותי בהתחלה אבל הבנתי שיש עוד קבוצה גדולה של מגייסות ומגייסים שלא נמצאים בלינקדאין, או שם אבל לא משתמשים ברשת באופן קבוע. וכמו כל כלי / מערכת – כשלא עובדים איתו באופן קבוע, המומחיות נשחקת.
אז נכון. יש היום עוד כלי סורסינג, מגוונים ומתקדמים, יש מועמדים שכבר יצאו מלינקדאין. ועדיין – אין זירה עסקית / מקצועית חברתית שממפה 690 מיליון איש, מעל מיליון בישראל, אקדמאים ואנשי מקצוע בתעשייה, אין לה תחרות אמיתית.