התחבר לחשבונך
יצירת חשבון

למה ללכת לסופר כשאפשר לפתוח מקרר? (או מה עושים כשחסרים מועמדים לתפקיד?)

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

קרה לך שהיו חסרים לך מועמדים לתפקיד?

טיפ קטן לפעם הבאה שחסרים לך מועמדים לתפקיד כלשהו (אם יש לך מערכת לניהול גיוס).
דרך אגב – אם אין לך מערכת לניהול גיוס, זו הסיבה הכי טובה להטמיע אחת, ורצוי כבר אתמול.

אני רואה שברוב הארגונים שיש מערכת, כשחסרים מועמדים, ישר הולכים "החוצה", לפרסם, לקדם, לחפש "איפה יש עוד מקור גיוס שלא היינו בו". כשאני שואלת אם הריצו חיפוש על מערכת הגיוס עצמה, על קורות החיים שכבר יושבים בידיים שלכם, ב 95% מהמקרים התשובה היא "לא".

כשבא לך לאכול משהו, מה הצעד הראשון שלך?

בעיניי, זה כמו שכשבא לך יוגורט, לא תפתחי את המקרר אלא תיקחי תיק עם ארנק, ותצאי לסופר לעשות קניות. שוב ושוב ושוב. כל פעם שאת רוצה יוגורט. בואו ניקח את הדימוי הזה עוד צעד, את גם קונה יוגורטים ודברים אחרים שאת צריכה, שמה במקרר, אבל כל פעם שאת רוצה משהו לאכול את שוב… הולכת לסופר. והמקרר נשאר מלא ועזוב.

והיופי הוא – שלהבדיל מדימוי המקרר, המאגר שלכם לא מתיישן

מועמדים מלפני 7 שנים יכולים פתאום להיות סופר מתאימים, דוקא בגלל שעבר זמן.
אפשר בכל מערכות ניהול הגיוס להריץ חיפוש.
אם אין לך מושג איך עושים את זה, תתייעצי עם חברות שיש להן את אותה מערכת או עם מי שמנהל את המערכת. שווה לשלם 200-300 ש"ח לשעת הדרכה שיראו לך איך עושים את זה – החברה עצמה, כדי שיהיה לך הרגל חדש:

נפתחה משרה?

קודם כל, לפני הכל, חיפוש בתוך המערכת.

ואז מה עושים?
נגיד מצאת מועמדים מלפני חצי שנה, שנה, שנתיים?
הכי פשוט – שולחים סמס/וואטסאפ: "הי מורית, האם עדיין מעניינת אותך משרת DevOps? היינו בקשר בעבר ונפתחה משרה חדשה, רציתי לבדוק אם יכול להיות לך רלוונטי".
זהו 

כמובן שלא כולם יגיבו בחיוב. אבל אם יש לך 10,000 קו"ח במערכת, ואחוז מהם רלוונטי ואומר לך כן!
זה 100 מועמדים! זה המון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מאמרים נוספים שנבחרו בשבילך
ניהול גיוס
זה החלק שחסר

שמת לב פעם לחלק החסר במשפך הגיוס? כשכתבתי את הסיכום לשיחה שהיתה לי אתמול עם צביה קרן על מיתוג המעסיק, צצה לי שאלה אחת שלדעתי

סורסינג
תוכן

תוכן.נדמה לי לפעמים שזו אחת המילים שהכי מפחידה מגייסות/מגייסים.אני שמה לב שכשאני מדברת על "ליצור תוכן" או "תוכן שמושך מועמדים"מתחיל לחץ."על מה בכלל לכתוב""גם ככה

דילוג לתוכן