הסתיים שבוע "טכנולוגיות חדשות בגיוס". פתחנו אותו בשיחה עם איתי גרין ובהרצאה שלי, בהם נתנו כלים להציג להנהלה את הנושא של הטמעת טכנולוגיות חדשות בגיוס; 8 הדגמות של כלים וחברות שמציעות כלים ושירותים יוצאי דופן וחדשניים בגיוס עובדים.
אני רוצה לסכם כאן בכמה משפטים את הרקע על כל אחת מהחברות ולהזמין אתכם לראות את הדמו של כל חברה (10 הדקות הראשונות בכל וובינר), ולשמוע את השאלות שנשאלו על ידי המשתתפות הנהדרות (וגם קצת על ידי).
כמו שאמרה מדויק כל כך היום אחת המשתתפות:
"הזדמנות מעולה לשמוע על חברות שלא הכרתי – חבל שלא ידענו עליכם קודם!"
התגובה "לא ידעתי שאתם קיימים" חזרה מספר פעמים ב-3 הימים האחרונים וזה התחבר למה שהצגתי במצגת שלי. בטוח למדת פעם את המודל הידוע "חלון ג'ו-הארי". במודל הזה מפרידים בין המידע הגלוי והלא גלוי, ובינינו ובין אחרים.
יש המון (ממש המון) סטרטאפים וחברות טכנולוגיות בתחום הגיוס שאתם לא מכירים. פשוט. הן שם בחוץ.
חלק גדול מהם, סטרטאפים ישראלים.
החלטתי לסכם את האירוע ולשתף אותך בגישה למידע על כל אחת מהחברות, אפילו אם לא נרשמת לאירוע. זה פשוט חשוב כל כך!! ואם מעניין אותך לבדוק אבל לא ברור לך אם יהיה לכם תקציב, או אם מישהו בהנהלה יסכים לבחון את זה, אני יכולה להבטיח לך ככה: בכל סשן דיברנו על התנגדויות של ההנהלה, על איך לרתום הנהלה בכירה ועל איזה תקציבים מדובר (כדי שתוכלו להכין תקציב מראש לשנה הבאה). בנוסף, כל חברה נותנת הנחה או הטבה מיוחדת למי שמגיע דרך הוובינר עם קוד ההנחה שלנו. אל תפספסו את ההזדמנות לחדש ולחסוך.
הזמנה לכמה דקות קריאה להיכרות ראשונית עם 8 סטרטאפים ישראלים מצוינים. כל אחד מהם עם מעל 100 ארגונים כלקוחות. אלפי שעות ניסיון מול מיליוני מועמדים אם נאסוף את כולם ביחד.
איך להטמיע חדשנות טכנולוגית בגיוס עובדים – מורית מראיינת את איתי גרין
הנחות היסוד של ההנהלות / מנהלים מעכבות לפעמים את הטמעת החדשנות הנחות יסוד שמובילות מנהלים להגיד ישר "לא" כשמציעים להם פתרונות חדשים, הן מה שאיתי הציע לפתח מולן את רפלקס ה"למה לא?". לייצר הדרכות על מה קורה בעולם, לדבר על חווית גיוס טובה, על איך הטכנולוגיה תחסוך זמן/כסף/תייעל תהליכים. אינטראקציה טכנולוגית של מועמדים עם הארגון משפרת גם את מיתוג המעסיק ותפיסת הארגון כמתקדם וחדשני. איך מתקדמים? או אולי בעצם איפה מתחילים? קודם כל מחליטים מה חשוב לנו בשנה הקרובה ושם מתמקדים. לזהות את הפערים ולגביהם לחפש מי הסטרטאפים / גופים טכנולוגיים שמציעים פתרונות וכלים מתאימים
ההרצאה של מורית – הטכנולוגיה הופכת את הגיוס בעולם לאישי. ואיפה ישראל?
בשיחות עם מגייסות ומנהלות גיוס (וגם מגייסים/מנהלים), כשאני מדברת על הטמעת טכנולוגיה בגיוס – סרטונים, שאלונים דיגיטליים ועוד, אני שומעת "זה לא מתאים לנו", "זה קר ומנוכר". אנחנו בעד "היחס האישי, בשיחת טלפון". כבר הרבה שנים אני מדברת על זה שזה פיספוס. שדווקא בעזרת טכנולוגיה מתקדמת אפשר ליצור חוויה אישית. במצגת כאן, הצלחתי סוף סוף "להוכיח" את זה, בעזרת נתונים מהעולם ומישראל על נושא הטמעת הטכנולוגיה בגיוס ואיך היא משפיעה על חווית המועמדים.
כאן קישור למצגת עצמה (לא דורש רישום)
השיחה והדמו של יותם צוקר: Team.me – פלטפורמת מיתוג מעסיק שמשנה את חווית המועמד
Team.me היא פלטפורמה דרכה אפשר לייצר עשרות-ואפילו מאות סרטונים קצרים, שמשולבים בתוך עמוד הקריירה של הארגון ומציגים את הארגון, את תפקידיו השונים, את התרבות של הארגון ועוד. הסרטונים מוצגים בכלי שמזכיר את פלטפורמת "טיקטוק". ה"שחקנים" בסרטים הם כמובן עובדי הארגון, והתכנים שמייצרים בעזרת Team.me הופכים את המידע על הארגון לנגיש, נוח, חי, וקל לצפייה וצריכה. קל לשתף את הסרטונים במיילים / מדיה חברתית ובכל תקשורת עם המועמדים.
הכלי של Team.me מאפשר לארגונים לצלם ולייצר בעצמם את התכנים, בעזרת שאלות שהוכנו מראש ועוד כלים תומכים. בשלב זה בחיי החברה, הם עדיין מלווים אישית ארגונים ביצירת התכנים – זמן מעולה להתחבר איתם ולייצר בעזרתם לארגון שלכם, סט של סרטונים שיכולים לשרת אתכם בשנים הקרובות. כמו שאמרו ליותם בשיחה: "היה ממש מעניין! רעיון מבריק" וגם "ממש מרתק ונראה מעולה".
השיחה והדמו של רועי משה עמנואל: Workonit – פלטפורמה להפצת משרות אוטומטית ברשתות חברתיות
בטוח קרה לך שישבת שעה מול המחשב, להעתיק ולהדביק, "להקפיץ" את הפרסום של המשרה לעוד קבוצת דרושים ועוד קבוצת דרושים בפייסבוק. ולמחרת בול אותו דבר. להקפיץ. אין הרבה דברים מתישים ומשעממים יותר מזה.
בשביל לשחרר אותך מהפעולה הזאת קמה Workonit – זו פלטפורמה מאושרת ע"י פייסבוק, שמחוברת למעל 25 קהילות דרושים שונות, ובקליק אחד של פרסום המשרה אפשר להגדיר שהיא תגיע לעוד עשרות קבוצות. והיופי בכל זה? פלטפורמת ההפצה הבסיסית הזו כרגע ניתנת לגמרי בחינם ע"י Workonit' (שמציעים גם שירותי קידום וקמפיינים בפייסבוק).
כלומר, המסקנה שכתבה אחת המשתתפות בסשן היתה הכי פשוטה והגיונית: "נשמע אחלה אחלה פלטפורמה. תודה רבה! הולכת לפרסם :)"
השיחה והדמו של שי בכור – Civi – איך להטמיע מערכת גיוס במינימום עלויות
כששי בכור ניהל חברת השמה הוא זיהה שחסר לו כלי לא יקר לניהול הצוות והיום יום בגיוס. אז … הוא בנה כלי כזה. משם, כל כך נהנה מהכלים שהחליט להציע אותו הלאה וכך נולדה Civi. מערכת ניהול גיוס עם צוות שנותן שירות יד ביד, להטמיע את המערכת, בעלויות מצחיקות. באמת. היום סיווי עובדים עם כל הקשת בין הד הנטרים עצמאיים ועצמאיות ועד חברות של מאות ואלפי עובדים. רבים מהם הטמיעו את Civi בתור המערכת הראשונה שלהם לניהול גיוס.
בוובינר הקודם עם שי דיברנו על איך לרתום את ההנהלה וכל הארגון לתהליך (חפשו את השיחה בפודקסט שלי). כאן שי הדגים ממש את המערכת, את היתרונות הרבים שלה ולא פחות חשוב מזה – את התמיכה הרחבה והמקיפה שזוכים לה לקוחותיו. אני שומעת שוב ושוב את התגובות הנרגשות מלקוחות שקיבלו ליווי אישי חם משי והצוות שלו.
השיחה והדמו של דור נחשוני: JunoJourney – מהצטרפות להתניידות: פלטפורמה דיגיטלית לבניית מסע למידה ופיתוח הוליסטי ומותאם אישית לכל עובד.
ביותר מדי ארגונים הגיוס עושה "העברת מקל" חדה ל HRBP או צוות משאבי אנוש, ברגע שהעובד/ת נכנס/ת לארגון וזהו. מאותו רגע הקליטה וההתפתחות של העובדים כבר לא קשורה לגיוס. אבל בעצם גם תהליך הגיוס הראשוני הוא מסע, מרגע שהמועמדים נחשפים לראשונה לארגון, דרך תהליך המיון ועד האונבורדינג – תהליך הקליטה וההשתלבות.
גם אח"כ, בתוך הארגון, בכל נקודה בה העובדים מתפתחים ונקלטים לתוך תפקיד חדש, עושים ניוד פנימי – זה שוב בעצם מהלך גיוסי. ג'ונו ג'ורני היא פלטפורמה הוליסטית ששמה את העובדים במרכז, ומלווה אותם בכל המסע הזה מתוך הסתכלות והעמקה בכישורים של העובדים. דרך המערכת המועמדים / העובדים יכולים לצפות בהדרכות על הארגון, לעבור תהליכי מיון, לקבל הדרכות לתפקיד הבא ועוד. קשה להסביר על רגל אחת את העוצמה וההזדמנות שמציע הכלי הזה לגיוס ולמש"א. תציצו בדמו ותבינו 🙂
השיחה והדמו של ארנון ניר: דרים טים אנליטיקס להחלטות גיוס מבוססות דאטה
כשהפאונדרים של דרים טים היו מנהלים מגייסים בארגון הקודם שלהם הם ניסו שוב ושוב לקבל דאטה מתהליך הגיוס כדי להצליח לקבל החלטות מבוססות נתונים. הם זיהו שם פער ולפער הזה צמחה במהירות DreamTeam.
הממשק הקסום של דרים-טים מתחבר למערכת ניהול הגיוס של הארגון (עדיין לא לכל המערכות בארץ אבל בהחלט לחלק מרכזי), ממש בלחיצת כפתור. באותו רגע יש לכם "דשבורד" מקיף ורחב, עם תצוגה ויזואלית שמאפשרת להבין לעומק את כל ה KPIs שמעניינים אתכם, בהשוואה לשנה הקודמת, מהסתכלות צרה וממוקדת ועד רחבה וכוללת.
בקיצור – כל פיסת מידע שתעניין אתכם או את המנהלים – הכל שם. מסודר ונוח כדי לקבל את כל ההחלטות בגיוס על בסיס הנתונים. פגשתי כבר מנהלות גיוס שאמרו שהם לא יוותרו היום על דרים טים ככלי לניהול הגיוס והצגת המידע להנהלה.
השיחה והדמו של גיא בראל: קנדיטק, לראות איך המועמד/ת עושה את התפקיד לפני שהוא/היא מקבל/ת את התפקיד
שני הכלים שתוקף הניבוי שלהם הוא הגבוה ביותר בתהליך המיון לעבודה הם ראיון התנהגותי-מצבי והתנסות בעבודה. מה שנקרא בספרות work example או work sample, "סימולציה". אבל, להבדיל מסימולציות שרבים משלבים בתהליך המיון "תוך כדי תנועה", חברת קנדיטק לקחה את הכלי של "סימולציה" והפכה אותו לאמנות.
אחרי יותר משנתיים של מחקר ואלפי שעות ראיונות עם מומחים בארץ ובעולם, לפני שנתיים וחצי קמה קנדיטק.
מאז, היא משרתת מאות ארגונים בארץ ובעולם, ומעצבת להם תהליכי מיון דרך סימולציה בצורה מדהימה. תהליך שנשען על מבחנים קיימים – אם תרצו, או שתבנו בעצמכם מהבסיס, עם ליווי מקצועי. הכל לפי מה שמדויק למנהלים המגייסים. כמו שאמרו לגיא המשתתפות: "לא הכרתי , נראה מעולה!!!" וגם "נשמע מאוד אפקטיבי, פרקטי ונותן מלא ערך".
השיחה והדמו של עמית אוסטרייכר: Xtras – עובדים זמניים וחלקיים, מתאימים את הארגון לדור העבודה החדש
"עידן חדש" ו"דור חדש" בכל מה שקשור לתעסוקה, כבר כמעט הפכו לביטויים נדושים, אבל חברת אקסטרז הצליחה לבנות מערכת שיש מאחוריה מעצמה שלמה שמיישמת בשטח – עבורכם את הפרקטיקות החדשות שכדאי שכל ארגון יכיר ויטמיע בעידן החדש. יותר מזה, הם עושים את זה עבור מקצועות ה"צווארון הכחול". אלה שהכי "נעלמו" משוק העבודה בתקופת הקורונה. כל העובדים שעבדו בתפקידים שאי אפשר לעבוד בהם היברידי, מהבית, אלא צריך "ידיים עובדות". על אקסטרז אמרה אחת המשתתפות "חבל שלא הכרתי אתכם קודם".
אקסטרז של עמית אוסטרייכר מעסיקה מאות עובדים זמניים וחלקיים, שדרך פלטפורמה של אפליקציה שכל אחד מהם מחזיק, מודיעה לאותם עובדים על תפקיד שנפתח והם יכולים לגשת אליו. אבל לא כמו בלוחות דרושים "רגילים", כל העובדים הללו מחפשים הזדמנויות זמניות או חלקיות בלבד, בכל הארץ. אפשר היה לקרוא להם עוד "חברת כ"א". אבל הפלטפורמה שעמית הציג, הופכת את אקסטרז למשהו הרבה יותר מזה. תוך שעות אפשר לפתור בעזרתם בעיה של מחסור בעובדים לקו ייצור. לסגור משרת מזכירות ע"י שתי עובדות/עובדים שכ"א לוקח/ת משרה חלקית, וביחד מאיישות משרה מלאה. ועוד דוגמאות נהדרות שעמית הביא לכוח של המערכת הזאת, שזה בעצם ארגון שלם עם מאות עובדים בתפקידים שהם כל כך קשים לגיוס, פיזיים, בשטח, בחום ובקור, היום בישראל.
השיחה והדמו של אורי לוקץ': Lugo-Test – מבחני ידע טכנולוגים ומבחני קוד לבחירת המתכנתים הנכונים
גם אורי לוקץ', כמו רוב הסטרטאפים שהצגתי פה, היה מנהל מגייס בחברות הייטק שגילה שהוא לא מצליח למיין מספיק מהר ומקצועי כמו שציפה את אנשי המקצוע שרצו להצטרף לצוות שלו. כבר לפני עשור הוא הקים (בשקט בשקט) את לוגו טסט שחדרה כבר לתעשייה בישראל לארגוני ענק כמו אמדוקס, רפאל ואלביט, וגם לחברות הייטק קטנות. הפתרון של לוגו טסט מאד ממוקד ומדויק. כלי מבחני קוד, במגוון עצום של שפות קוד. כלי שכל הזמן מתחדש ומרחיב את סל השאלות והבחינות שהוא מציע.
הדרך של לוגו טסט להתרחב מעניינת לא פחות – יש להם קהילה של מעל 600 מפתחים שכותבים את המבחנים ונבחנים במבחנים שנכתבו בקהילה, כדי שלתוך "לוגו-טסט" ייכנסו רק מבחנים שעברו את מבחן הקהילה, ושדורגו כמתאימים ומדויקים לצרכים. וכל זה במחיר מצחיק של 75 ש"ח למועמד/ת (בממוצע יוצא במקסימום כ-1,000 ש"ח לגיוס = 10 גיוסים בשנה דרשו השקעה של כ-10,000 ש"ח). וכמו שהבטחנו, יש גם הנחה לצופים בוובינר.