זה ערוץ גיוס חשוב וכל כך מפוספס: עמוד הקריירה באתר החברה
בהכנות שלי לקראת קורס פרסום מודעות גיוס שאי אפשר לעמוד בפניהן אני עושה "שעורי בית" ונכנסת לעמודי הקריירה באתרי הבית של החברות שמגייסות שלהן משתתפות בקורס (במחזור שמתחיל היום פורום 100% נשי).
אנחנו ב-2025. אתר אינטרנט לחברה זה כבר ממש לא משהו חדש וגם לא "עמוד קריירה" או "עמוד דרושים / משרות פתוחות" בתוכו. בגלל שאני בתעשייה הזאת כבר תיכף 29 שנה, ולפני 25 שנים גם ניהלתי גיוס, בתקופה שרק קמו אתרי בית לארגונים ובתוכם לקח עוד כמה שנים עד שיצרו את עמודי הקריירה, אני יכולה להתייחס בפרספקטיבה של זמן לתהליך הזה וקל לי לצעוק פה ולהגיד: איזה פספוס!
יש פה ערוץ פרסום חינמי לגמרי, שנמצא בידיים שלכם, וב80-90% מהארגונים פשוט מפספסים אותו.
סיבות והסברים יש בלי סוף:
- זה בגלובל, לא נותנים לנו
- זה לא בידיים שלי זה בידיים של השיווק
- הם לא נותנים לנו
- צריך לעמוד במיתוג של הארגון
אני גם לא מפקפקת בזה שיש פה בחלק מהארגונים מאבק קשה, ולא בטוח שתנצחו בו, אבל ממש ממש שווה לעשות את המאמץ ולהילחם פה. יש סיבה. זה ערוץ כל כך משמעותי.
אתר הבית ובתוכו דף הקריירה הוא לפי כל המחקרים על חווית מועמדים ומיתוג מעסיק, המקום הראשון או השני שמועמדים ניגשים אליו כדי לחקור על הארגון.
בסקר CandE השנתי זיהו שהשנה המקום הראשון הוא מנועי חיפוש: 41% מהמועמדים התחילו את המחקר שלהם במנוע כמו גוגל כדי לחקור על החברה. כלומר – תדאגו שיהיה ברשת הרבה מידע מפרגן לארגון ולתרבות העבודה בו.
באותו סקר המקום השני הוא עמוד הקריירה באתר החברה (31% נכנסים לקרוא בו ולחקור על הארגון) כמובן שאם יש לכם הרבה מידע באתר החברה אז חיפוש במנוע חיפוש יעלה את אתר החברה ראשון במנוע החיפוש ואז גם חיפוש ברשת יוביל אליו. מעניין שזו השנה הראשונה שמועמדים מדווחים שהם מתחילים את החיפוש במנועים (גוגל וכו'), ולא ישירות באתר החברה שבמשך שנים היה הערוץ#1 שישר ניגשו אליו. הבאים אחריו דרך אגב הוא עמוד לינקדאין של החברה (26% מהמועמדים), וקבוצות פייסבוק וואטסאפ וכו' (22%).
למה אני אומרת שזה מפוספס?
כי יש פער עצום בין איך נראים עמודי הקריירה בארגונים בארץ לעומת העולם. בארץ ברוב הארגונים יש במקרה הטוב את רשימת המשרות עם תיאור קצרצר ודל לגבי כל אחת. אין שום מידע על התרבות, לרוב אין סרטונים ואין אפילו תמונות של עובדים "אמיתיים". אין מסר כללי של למה לעבוד אצלנו, מה שמכונה בתחום מיתוג המעסיק ה EVP – Employee Value Proposition, מה יש לכם להציע לעובדים אצלכם. לא כמסר כללי ולא כמסר ספציפי לתפקידים השונים. תיאורי המשרות מאד טקטיים – מה אנחנו צריכים ממך, ולא מה יש לנו להציע לך.
בישראל (עדיין) הארגון במרכז
בעולם כבר מזמן הבינו שהעובד/ת צריכים להיות במרכז. שהארגון צריך לדאוג שיהיה לעובדים שלו טוב, ושהם ירגישו שאכפת מהם – עוד לפני ששלחו קורות חיים, כי אחרת… תכלס… הם לא ישלחו קו"ח.
אם תסתכלו על עמודי קריירה בארגונים בעולם, הם משקיעים הרבה בלהפוך אותו למקום שאפשר ממש להרגיש את הארגון. סרטונים של עובדים, הסברים על התרבות בארגון (הנושא שהמועמדים הכי מתעניינים בו), על המקצועיות, הצוות, החוויה של העבודה. יש סרטונים על תפקידים שונים ומסרים לגבי האפשרות להתפתח בארגון, ההזדמנויות שייפתחו.
הנה כמה מהארגונים שזוהו בתור מובילים בעמוד הקריירה שלהם. אני מזמינה אותך להרגיש מה מרגיש/ה מועמד/ת שמתלבטת לגבי עבודה בארגונים הללו.
נטפליקס
ספוטיפיי
סיילספורס
אייר-בי אנד בי
וגם ארגון פחות מוכר: Church and White
אז אל תפספסו אותו. תילחמו אם צריך כדי לקבל מקום באתר החברה, או אפילו אם אתם ארגון גלובלי, תדרשו להקים דף בעברית למועמדים מישראל ותדאגו שכשהם מחפשים ברשת "עבודה ב…." עם שם הארגון שלכם, שיעלה שם תוכן מעניין ומסקרן.