שמת לב פעם לחלק החסר במשפך הגיוס?
כשכתבתי את הסיכום לשיחה שהיתה לי אתמול עם צביה קרן על מיתוג המעסיק, צצה לי שאלה אחת שלדעתי היא ה-שאלה החשובה לשאול את עצמך (והיא כמובן קשורה לחלק שחסר במשפך הגיוס הסטנדרטי).
האם המועמדים הפוטנציאליים של הארגון שלך יודעים מי אתם? ואולי שאלת המשך – ומה הם חושבים עליכם/ על העבודה אצלכם?
מה זה אומר יודעים מי אתם? זה אומר שכשהם יראו פרסום "נפתחה משרה ב[כאן תכניסו את שם הארגון שלכם]" זה יתחבר להם למשהו שהם ראו בעבר, ויגידו לעצמם "מעניין. אולי כדאי לשמוע עוד על זה".
צביה קרן, שמנהלת את מיתוג המעסיק בחברת פייבר, מגיעה מרקע של שיווק, שהוא לא מספיק מוכר לאנשי/נשות גיוס לצערי. אני אומרת לצערי כי גיוס=שיווק. ומה שעלה מהשיחה שלה היה זה: בלי שהשיווק / מיתוג מעסיק יעשו את העבודה שלהם להעלות מודעות ולמשוך מועמדים, לא יהיה לנו את מי לגייס. הגיוס לא מתחיל כשפרסמת מודעה, אלא הרבה יותר מוקדם, כדי שכשנפרסם מודעה, מי שיראה אותה יגיב אליה בצורה חיובית.
תמיד דיברנו על גיוס כמשפך, אבל בד"כ נדבר על משפך הגיוס מהנקודה של הגשת המועמדות, ונספור כמה מועמדים קיבלנו מכל מקור. אני מזמינה אותך לשאול את עצמך כמה יש לך היום השפעה על 1-2 צעדים אחורה.
על איך הצוות שלך בגיוס מושך מועמדים עוד לפני הגשת המועמדות. עד כמה מכירים אתכם, עוקבים אחריכם, יודעים מי אתם, ועד כמה יש לכם השפעה על העניין ותשומת הלב שלהם.
כלומר – יש חלק שממש חסר במשפך הגיוס ה"סטנדרטי"
ברוב הארגונים מדברים על המשפך מרגע שהמועמדים מגישים קו"ח.
המשפך בשיווק הוא כזה (תראו בתמונה)
אבל המשפך מתחיל (יגידו לך אנשי שיווק ג'וניורים) הרבה לפני כן
כתוב בצבעוני מחוץ למשפך =Sales Funnel – משפך המכירות
כתוב בלבן/שחור בתוך המשפך = "התרגום" שלו ל"משפך הגיוס"
אם כל זה ברור לך – ממש אשמח לשמוע
ואם עולות לך שאלות כמו "איך עושים את זה?" איך משפיעים על המוּדָעוּת לארגון, על המועמדים עוד לפני שהגישו מועמדות וכו' – עוד יותר אשמח לשמוע מה השאלות שלך.
מבטיחה שככל שאבין מה מעסיק אותך יותר ככה אוכל להכין לך כלים והמלצות לפעולה.