התחבר לחשבונך
יצירת חשבון

הנה 5 עובדות שאולי יפתיעו אותך לגבי "חבר מביא חבר" כמקור גיוס בארגון

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הנה 5 נקודות שאולי יפתיעו אותך על חבר מביא חבר:

1. התוכניות הכי אפקטיביות הן אלה שפועלות ממש בלי תשלום / תגמול / פרס לעובדים

כשתשאלו אותם "האם כדאי / צריך לשלם / לתת פרס?" רוב העובדים כמובן יגידו "כן", ויעדיפו כסף בתור התגמול. אבל אחרי שנים שאני עוקבת אחרי קמפיינים בארגונים גדולים וקטנים אני יכולה להגיד בלי בכלל ספק: כסף זה לא העניין! לא בגללו אנשים מביאים חברים לארגון.

אם העובדים שלכם אוהבים את הארגון, נהנים לעבוד בו, צריך לרתום אותם מתוך מוטיבציה פנימית להביא חברים ולקדם את הארגון ולדבר עליו. לא מתוך הכסף. יותר מזה – להעלות את התגמול (נגיד מ-5,000 ש"ח ל-10,000 ש"ח) יפגע בתוצאות לאורך זמן. ממש יגרום לפחות עובדים להפנות חברים, כי זה ייתפס כ"עבודה".

זה דורש רתימה של ההנהלה הבכירה, ממנכ"ל וכל שדרת הניהול. זה דורש המון תזכורות ושיחות. דורש עידוד קבוע וציפייה מהמנהלים שיהיו מודל לחיקוי בעניין. זה לא דורש כסף.

2. בשביל שאנשים ישלחו קורות חיים צריך לתזכר, להפתיע, לרענן – מוּדָעוּת Awareness, זה העניין

תיצרו תוכנית שנתית לתזכורות, ואפילו תצרפו פרסים קטנים – לא בשביל העלות. בלונים לילדים עם האתר של המשרות, פלאייר על כל משרה, קישוט לבית / לשולחן, גאדג'טים קטנים, מחזיק מפתחות, מראה, כרטיסי גירוד, כובע צבעוני לקיץ שמתקרב … כל רעיון הוא טוב כי הסיפור הוא התזכורת. לא הפרס עצמו

3. "חבר מביא חבר" יכול לעבוד גם לא בעזרת עובדים בארגון. למשל עובדים לשעבר, מועמדים, ספקים, לקוחות

העיקרון המרכזי הוא מי שמכיר/ה את הארגון, את החוויה מולכם, יכול/ה לספר עליכם לחבר/ה. לכן כדאי לעודד גם מועמדים בתהליך להפנות – אם היה להם תהליך טוב. גם לקוחות אם אתם ארגון שפוגש לקוחות ביום יום, שיכולים להיות גם עובדים פוטנציאלים. גם ספקים שעוברים בינכם לבין המתחרים, יכולים להיות עם אוזן קשובה למי שמעוניין לעבור להזדמנות חדשה.

4. אם אתם משלמים תגמול, או נותנים פרס, תעשו את זה מיד. לא בעוד 3 חודשים

הרעיון בעובד/ת מביא/ה חבר/ה, הוא שהעובדים שלנו (או כאמור -אנשי קשר), מתאמצים עבורנו לאתר ולשכנע חברים להגיש מועמדות. בתקופה שכל כך קשה לגייס, זה שווה הון – עצם המאמץ. אם הם התאמצו ושכנעו, אל תתייחסו אליהם כמו ספק חיצוני שצריך "לבדוק אותו" ולראות שהעובד/ת החדש/ה התמיד/ה 3 חודשים. 
דחיית התגמול משדרת מסר של "עבודה" לגבי ההפניה, כשאנחנו בעצם רוצים לשדר מסר של חיבור אישי, של עידוד על בסיס מוטיבציה פנימית, על בסיס ההנאה מהעבודה בארגון. תעשו כל מה שאפשר כדי לנתק בין התגמול/פרס/הוקרה שאתם נותנים, לבין חוויה של "עבודה" באיתור חברים.
ואם יש בארגון עדיין ספק, תעשו את המתימטיקה של כמה חסכתם לארגון (כלומר עובדים שעזבו ולכן לא הייתם צריכים לשלם עבורם תגמול לחברים) מול הערך של עוד מועמדים שעובדים יפנו, כשירגישו את ההערכה המיידית וההוקרה של הארגון.

5. חבר מביא חבר יכול להגיע ל-50-65% מהגיוסים. זו מטרה ששווה לשאוף אליה

ב-2022 ארגונים חייבים לאמץ אסטרטגייה של ארגון מגייס. בארגונים הטובים ביותר באימוץ האסטרטגיה הזו, אפשר להגיע גם ל- 50-65% מהגיוסים דרך חבר מביא חבר. אני יודעת שיש חשש לגבי גיוון, אבל אם מראש הארגון מגוון, אז חמ"ח רק יחזק את הגיוון כי כל אחד/אחת יביא/תביא חברים מהערוצים האישיים/קהילות שלו/ה.
ואם עדיין אין גיוון מספיק, תזהו ערוצים ומקורות גיוס מעניינים עבורכם, גייסו משם 1-2 ראשונים ואז תעודדו אותם להביא חברים.

רוצה ללמוד עוד על חבר מביא חבר?

הקורס החינמי שלי מחכה לך לצפיה במרכז הידע כאן באתר: https://bit.ly/referral-morit
5 שעורים של שעתיים, עם מרצים אורחים והמון דוגמאות מהשטח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

מאמרים נוספים שנבחרו בשבילך
סורסינג
איפה מסתתרים המועמדים שלך? 🤷‍♀️

אוגוסט, "עונת המלפפונים"מצד שני עובדים ממשיכים לעזובארגונים ממשיכים לגייסואני ממשיכה לראות מגייסות תולשות שיער (וגם מגייסים)כי אין מועמדים… הנה 5 כיווני חשיבה והצעות קונקרטיות לעזרה

ניהול גיוס
על הנגשה

אתמול שיתפתי בכל הכוח שנולד לי פודקסט (🎉) (אם עוד לא ראית – אלה הקישורים אליו)https://spoti.fi/3Q9DjHv  בספוטיפייאוhttps://morit.podbean.com/ בפודבין, דף הפודקסט מודה עשיתי סביבו הרבה רעש, כי

התפתחות אישית
נולד לי פודקסט

נולד לי פודקסט! כבר שנים אני חולמת על פודקסט.ממש ככה. חולמת.איכשהו, זה תמיד נראה לי מסובך.אפילו לא יודעת להסביר למה. בשנים האחרונות עשיתי מפגשים פתוחים,

דילוג לתוכן