מה יהיו השלבים שלך לקראת קניה של מקרר חדש? או תנור חדש?
כשחשוב לך לקנות בגד חדש, או זוג נעליים חדשות, מה תעשי (או תעשה)?
רובנו כנראה נעבור כמה חנויות
אולי נפתח את אתר זאפ להשוות בין חנויות / מחירים / מוצרים
אולי נמדוד מול הראי
לעומת זה, כשמועמדים מחפשים עבודה (שהיום זה אחוז קטן מהקהל הפוטנציאלי. הרוב עובדים ולא מחפשים), אנחנו מצפים מהם שיראו את המודעה שפרסמת ויגידו – זה בדיוק מתאים לי, והופ יגישו קורות חיים.
למה אני חושבת שזה מה שאנחנו מצפים?
כי תהליך הגיוס, ברוב הארגונים מתחיל בפרסום מודעה.
כשאני שואלת מנהלות/מנהלי גיוס – מה השלב הראשון שלכם בתהליך הגיוס? אומרים לי "פרסום מודעה".
אולי קודם יש עבודה עם המנהל/ת המגייס/ת, הגדרת פרופיל, אבל כלפי חוץ השלב הראשון הוא הפרסום.
אנחנו מצפים מהמועמדים שלנו שלא יחקרו, לא ישוו, לא יכירו את הארגון אלא פשוט יראו מודעה ויגישו קורות חיים. אבל האמת היא שהתהליך ממש לא עובד ככה.
למה "חבר מביא חבר" עובד כל כך טוב?
כי זה מקור הגיוס כמעט היחיד, שמאפשר למועמדים לחקור על הארגון ממקור אותנטי ואמין, עוד לפני שהגישו קורות חיים.
אבל ככל שהארגון קטן יותר, וככל יש שפחות "חברים שיכולים להביא חברים", או אם מחפשים פרופיל שלאף אחד מהארגון אין חבר/ה בפרופיל הזה, יהיה מאד קשה למצוא מועמדים רלוונטיים.
בשוק שיש 30,000 משרות פתוחות יותר ממספר המובטלים במשק… (כלומר גם אם כל מובטל/ת יעבוד בכל משרה פתוחה עדיין יישארו 30,000 משרות "ספייר"), חייבים למצוא מקורות גיוס נוספים לטווח ארוך, שיאפשרו למועמדים לחקור וללמוד על הארגון. להכיר אותכם, לסמוך עליכם, להעריך אתכם לפני שהם מגישים קורות חיים.
כאן נכנס העולם של שיווק הגיוס
ועל זה היה הוובינר שקיימתי (הנה ההקלטה והמצגת)
או בפודקסט
פיטר דרוקר אמר שמטרת השיווק להפוך את המכירה למיותרת.
אם "נתרגם" את זה לעולם של גיוס – מטרת שיווק הגיוס להפוך את תהליך "מכירת" העבודה למיותר
באמת שבעיניי זו האסטרטגיה #1 שמי שיאמץ אותה (רק אמיצים ופורצי דרך בשלב הזה) יוכל / תוכל לפצח את אתגרי הגיוס. פורצי דרך כי היום כמעט אף אחד לא פועל בתחום בישראל, וגם בעולם.