fbpx

גיוס עובדים דרך פייסבוק

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

אני רוצה לשאול אותך אם קרה לך בזמן האחרון שכדי לגייס עובדים דרך פייסבוק
ישבת והעלית מודעות גיוס לקבוצות ברשת?
אולי לא העלית בעצמך אלא אחרות/אחרים בצוות שלך העלו?
עדיין, היום, 2022, יש המון מגייסות ומגייסים
שהדרך שלהם לגייס בפייסבוק היא להעלות פרסומים לקבוצות.

וכל כך חבל לי לשמוע את זה!
פרסום "אורגני" (=חינמי, של פרסום מודעות גיוס)
בקבוצות, שעבד פעם, לא עובד היום.
אני אסביר למה:

נחבר את זה קצת למספרים:

בישראל יש כ-8 מיליון גולשים באינטרנט (בכל הגילאים)
מתוכם, כ-4.65 מיליון משתמשי פייסבוק.
שהם קצת יותר מ-50% מהגולשים,
אבל אם ננטרל את הילדים שבפייסבוק,
זה קרוב ל-70% ממשתמשי פייסבוק,
שמתחלקים כמעט חצי חצי בין גברים ונשים
(51% גברים~).

מה קורה כשנכנסים לפייסבוק?
כשאנחנו נכנסים לפייסבוק
וגוללים בפיד ה"פרטי" שלנו,
עולים פוסטים מחברים / אנשי קשר
מדפים שאנחנו עוקבים אחריהם
וקבוצות שאנחנו פעילים בהם.

פייסבוק הודיעה כבר לפני מספר חודשים שהיא מצמצמת את קבוצות ה"דרושים" בעולם

היא הורידה את לוח ה Jobs החינמי שהיה בפייסבוק
ובמשך שנים הרבה פרסמו בו
ולאט לאט הפרסום החינמי של גיוס נעלם/ימשיך להיעלם מהרשת.

כלומר, אתם יושבים ומעלים פרסומים לפייסבוק
אבל שום דבר לא קורה.

או שמגיעים פחות ופחות קורות חיים
או שמגיעים קו"ח לא רלוונטיים…

אבל אם 70% ממדינת ישראל שם
איך אפשר להגיע אליהם דרך פייסבוק?

  • בעזרת קידום ממומן
  • של תוכן מעניין ומושך

ואם זה כבר מודעת גיוס
רק מודעות שלא נראות משעמם/סטנדרטי/כמו כל פרסום סטנדרטי אחר.

מה זה פרסום סטנדרטי?
"דרוש/ה נציג/ת שירות" או כל תפקיד אחר
דרישות מקדימות:
(כאן באה רשימת מכולת של דרישות)
חובה…
יתרון ל….

זו פרסום סטנדרטי.

מה זה אומר להגיע דרך פייסבוק דרך "קידום ממומן"?

קודם כל – פייסבוק חושפת את הפרסומים האורגניים רק ל-2% מחברי הקבוצה
או אלה שעוקבים אחרי הדף.
בקבוצות לא אקטיביות אחוז החשיפה אפילו יותר נמוך.
למשל בקבוצה של 3,000 איש, פייסבוק תחשוף פרסום רק לכ-60 אנשים,
וגם זה – יקפוץ להם בפיד, ואם לא נעצרו וקראו, זהו. נגמרה החשיפה.

להבדיל, כשעושים פרסום ממומן,
הפרסום לא יפסיק לעלות להם מול העיניים.
הוא ירדוף אותם ויעלה שוב. ושוב. ושוב בפיד.

איך זה מרגיש ל"לקוח" או אצלנו – למועמד/ת שעשית פרסום ממומן?
תחשבי על הפעם האחרונה שנכנסת לראות שמלה יפה בדף שאת אוהבת.
אותה שמלה המשיכה לרדוף אחרייך 
או הנעליים שהצצת אליהן. גם הן המשיכו לרדוף אחרייך בפייסבוק.
שוב ושוב ושוב. זה הכוח של פרסום ממומן
מדויק ומטורגט. שתופס חזק אנשים שבאו אליכם לאתר או לדף החברה.
זה לא סתם "רודף" אחרייך. זה ימשיך להיות שם נוכח
עד שיהיו לך עוד כמה דקות להיכנס ולראות שוב את השמלה או הנעליים שעניינו אותך.

חוץ מזה – צריך תוכן מעניין ומושך

כשאנחנו עושים פרסום ממומן, צריך שכשאותה אחת (או אחד כמובן)
בהפסקת הצהריים שלה גוללת בפיד בפייסבוק
שמה שהיא רואה יתפוס לה את העין ויסקרן אותה מספיק
כדי לעצור על התמונה, כדי לקרוא את המשפטים הראשונים.
לעבור את 10 השניות הראשונות.
בגיוס – בשביל לעשות את זה, צריך "לחקור" את העובדים בתפקיד. להבין מה מושך אותם לעבוד בתפקיד. צריך לייצר תמונה שתמשוך להם את העין, וטקסט שילווה אותה ויגרום למועמדים שיראו אותה (כי תשלמו לפייסבוק כדי שיראו אותה), לעצור. לקרוא. להסתקרן מספיק כדי להקליק עליה ולהגיע לאתר שלכם, ושם להגיש מועמדות.

האם זה אפשרי לגייס דרך פייסבוק בקידום ממומן? 

כן. ברור.
העולם של פרסום ממומן בפייסבוק/אינסטגרם וברשת בכלל, פועל כך כבר יותר מ-10 שנים.
היתרון הגדול היום, הוא שעדיין רוב הארגונים לא עובדים בעזרת פרסום ממומן.
רובם מנסים עדיין לפרסם בקבוצות בצורה ידנית או לפרסם בפרופיל האישי. גם אם זה עובד, המועמדים מאד לא מדויקים, וגם מגיעים היום פחות ופחות.

איך מתחילים?

קודם כל צריך להבין – קידום ממומן זה מקצוע. 
בדיוק כמו גיוס. צריך ללמוד, וצריך להיות מאד מחוברים למספרים, לנתונים, לאחוזי ההקלקה, לשינוי של פסיק יכול להיות אפקט עצום. לשינוי של תמונה יכולות להיות השלכות אדירות.צריך להקים את התשתית בארגון לקידום ממומן ברשת
צריך לחקור מה הרשתות שרלוונטיות לכם (רמז = לא כל רשת מתאימה לכל ארגון)
וצריך לחקור את המילים והמשפטים שהכי יתפסו מועמדים רלוונטיים לכל תפקיד. זה דורש עבודת דיוק בפרטים בפרסום..
וצריך לעבוד עם איש/אשת מקצוע, שמכירים את הרשת בשנים האחרונות. שפרסמו ומוכנים ורוצים ויודעים איך לנטר את הפעילות בפייסבוק/אינסטגרם והרשתות השונות.
צריך לראות שאתם תופרים פתרון שמתאים לכם ולא קונים "מוצר מדף".
פרסום ממומן צריך להיות מדויק ומטורגט לארגון, לתפקידים ולמועמדים שלכם.

אז מה עושים עכשיו?

אם אתם צריכים עזרה בבניית התשתית הראשונית לגיוס בפייסבוק
דורון (בעלי, שותפי ב"מורית"), הקים לאחרונה
פעילות בתחום, והוא עובד עם ארגונים לקידום ממומן
של פרסומי הגיוס דרך מדיה חברתית.

דורון ישמח לקבוע איתך שיחת ייעוץ ראשונה ללא תשלום
ביחד תוכלו לחקור את המצב בארגון ולהבין אם קידום ממומן בפייסבוק
באמת רלוונטי לארגון שלכם.
ללא התחייבות מראש כמובן.

הנה הקישור לוואטסאפ של דורון.
בקליק אחד, אפשר לקבוע איתו שיחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שנבחרו בשבילך
סורסינג
הנה 9 מקורות גיוס חשובים ומפוספסים

9 מקורות הגיוס המפוספסים ביותר.אלה המקורות שאני חושבת שהם החשובים ביותר לכל ארגון שמגייס עובדים. אלה מקורות שתמיד היו נכונים, הם היו צריכים להיות מקורות

סורסינג
מה עושים כשחסרים מועמדים?

התקופה עכשיו קצת מוזרה, כי אין תמונה אחת בכל המשק כמו שהתרגלנו בשנים האחרונות. הסביבה העסקית מתחלקת לאלה שעובדים (יותר/פחות לפי רמת הקריטיות של העיסוק),

ניהול גיוס
לגייס מחדש את העובדים שלכם (כל בוקר – מחדש)

אחד המונחים שטבעה חברת מיקרוסופט במחקר שלהם בספטמבר האחרון היהRe-Recruit your employees. מיקרוסופט סקרו מעל 20,000 עובדים, בעידן של "ההתפטרות הגדולה" ו"ההתפטרות השקטה", ובדקו מה היה יכול לגרום

נרשמת כבר לדיוור של מורית על
גיוס עובדים?

This popup is the registration for Morit's Hebrew newsletter. If you don't read Hebrew, just click the X above.

אם גיוס עובדים מעניין אותך, הדיוור של מורית יתן לך רעיונות חדשים, תובנות מפתיעות וגישה למידע מעודכן בתחום. מורית שולחת הרבה מידע בשבילך, כדי לעזור לך להישאר בקצב מהיר ולהתעדכן בחדש בתחום לפני כולם (גם בזמן המלחמה)

דילוג לתוכן