הייתי אתמול בחלק הראשון של כנס HR4Tech וכל כך שמחתי שהלכתי, ונחשפתי לפעילות שמבחינתי הכי נכון לקרוא לה "גיוס עובדים אסטרטגי ומתקדם".
הגיוס הכי אסטרטגי לדעתי הוא זה שממוקד בשיווק הגיוס. בחלק של "משפך הגיוס" שאנחנו לרוב לא מטפלים בו. בחלק שגורם למועמדים להכיר את הארגון, לחשוב עליו, להתחבר עוד הרבה לפני שמגישים קורות חיים.
ברוב הארגונים הגיוס מתחיל מ-C בגרף שלמעלה. אני מפרסמת מודעה כדי שמועמדים ישקלו אם להגיש. או יותר נכון, אני מפרסמת מודעה לקהל שלא מכיר אותי, ומקווה שיעבור מהר (בין רגע תכל'ס) מ A>>D – כלומר, מחוסר מודעות לארגון, לעניין, סקרנות והגשת קו"ח. כל זה דרך כתיבה שיווקית, תמונה מושכת עין, וזה במודעות המתקדמות. הסטנדרט זה פשוט לכתוב "דרוש/ה מהנדס/ת אלקטרוניקה" ולהתפלל / להחזיק אצבעות – מה שהכי עובד.
אבל הדרך האפקטיבית ליצור משפך שיווקי עם פעילות משמעותית של שיווק לגיוס היא ליצור מערכות יחסים עם קהילות המועמדים הפוטנציאליים שלכם, הרבה לפני שהם מגישים מועמדות.
בכנס אתמול הציגו בהרצאה + פאנל את תפקיד ה DevRel או Developer Relations Manager
בהרצאה סיפר ראביב גורטנשטיין על התחום, התפקיד, סוגי DevRelים שונים שקיימים, שמטרתם העיקרית – לשתף את הידע המקצועי שלהם החוצה. ליצור מערכות יחסים לטווח ארוך עם המועמדים הטכנולוגיים שלהם כדי שכשיגיע הזמן המתאים הם יגישו מועמדות לארגון. הארגון כבר לא יהיה זר אלא כבר יהיו מודעים אליו, יסקרן אותם, והם יחפשו אתכם במקום שאתם תרדפו אחריהם.
אפשר למצוא כאן מאמר של ראביב מלפני שנה על התחום, ובגלל שנשארתי עם כל כך הרבה שאלות אליו, אני מתכננת לקיים איתו ממש בקרוב וובינר על הנושא
זו אסטרטגיית גיוס מתקדמת ומנצחת!
אחרי ההרצאה שלו עלה פאנל של DevRelיות מאאוטבריין, אפספלאייר, ו WIX. כל אחת מהן אשת מקצוע פנטסטית והפעילויות שהן הציגו היו שיווק גיוס אסטרטגי ומנצח. (Talia KomorovDafna Goldman & Gili Alperovitch) ובהנחיית עמית לביא Amit Lavy
התוצאה – באחד הקייסטאדיס שהציגו, היתה שמועמד ששואלים אותו "איך שמעת עלינו" מספר שנחשף לארגון שנתיים קודם במיטאפ שאורגן ע"י ה DevRel. זו השורה התחתונה. זה היעד שראוי לשאוף אליו.
ואם מצאת את עצמך חושב/ת "לנו זה לא רלוונטי" או "איך אני אעשה את זה גם ככה אין לי זמן" – התשובה היא שאם תעשו את זה לאורך זמן… יהיה לכם זמן. יהיה זרם של מועמדים. אסטרטגיה אף פעם לא נוח להטמיע ולהשקיע בה, ותמיד אפשר לעשות יותר, אבל אלה המהלכים לטווח ארוך שמייצרים אח"כ תוצאות בטווח הקצר.
דוקא כי אין לך זמן זו הסיבה הכי טובה לחקור איך להטמיע בשיווק הגיוס
רוצה לחשוב על זה עוד? דברי איתי.