אוגוסט, "עונת המלפפונים"
מצד שני עובדים ממשיכים לעזוב
ארגונים ממשיכים לגייס
ואני ממשיכה לראות מגייסות תולשות שיער (וגם מגייסים)
כי אין מועמדים…
הנה 5 כיווני חשיבה והצעות קונקרטיות לעזרה – איפה מסתתרים המועמדים שלך:
אם "חבר מביא חבר" בארגון שלכם עדיין לא מביא 50% מהגיוסים זה מקור הגיוס הראשון להתמקד בו.
- גם אם אין לכם תגמול
(האמת היא שחמ"ח אפילו עובד טוב יותר בלי תגמול) - גם אם לא נהוג היום בארגון
- גם אם אין לכם מערכת לניהול גיוס
כאן גישה לקורס החינמי שלי על חמ"ח https://bit.ly/referral-morit
(10 שעות הדרכה, בזמנו היה קורס בתשלום, רלוונטי היום בדיוק כמו אז)
מאגר קורות החיים שלכם בארגון צריך להיות המקור הראשון שפונים אליו
אם יש לך מערכת לניהול גיוס ואתם לא מריצים בה "חפשנים" כדאי לקבוע עם נציג/ה מהמערכת שעת הדרכה
איך לחפש בתוכה. אפילו אם זו שעה בתשלום – זה יחזיר את עצמו.
אם מצאת מועמדים אבל לא ברור לך שזה רלוונטי היום, דרך טובה "להחיות" מועמדים מהעבר היא לשלוח להם סמס. "האם עדיין מעניין אותך משרת X?" ולהפנות לשאלון דיגיטלי לתגובות הראשונות. אני עובדת עם מערכת אקטיב טרייל לסמסים.
אפשר לראות כאן את הוובינר שעשיתי על גיוס דיגיטלי, דיברתי שם על שאלוני גוגל לתגובות קצרות לשאלות קצרות: https://bit.ly/3rvUwj1
כל הידע נמצא כבר בתוך הארגון. תשאלו את העובדים שלכם
האם ניסית לקיים "שולחן עגול" עם העובדים הקיימים?
אני סופר ממליצה לקיים שולחן עגול לבריינסטורמינג, סיעור מוחות עם עובדים קיימים.
הנה לדוגמא כמה שאלות שאפשר לשאול אותם –
- לפני שבאתם לעבוד כאן, מה חיפשת,
- מה חשבת שהעבודה תיתן לך
- האם חיפשת בכלל עבודה
- אם סיפרו לך על העבודה כאן, מה סיפרו לך
- מה גרם לך להגיד שזה מעניין ולשלוח קורות חיים
- כמה זמן התלבטת
- מה גרם לך להישאר בתהליך עד ההצעה
- מה גרם לך להגיד כן
- ממה את/ה נהנית/נהנה בתפקיד היום
- מה כדאי להגיד לאנשים על העבודה אצלנו
אלו כמה מהשאלות שהייתי שואלת כדי להבין הרבה יותר לעומק את העובדים והמועמדים שלכם. מתוך המידע הזה יתבהר לך לא רק איפה הם מסתתרים אלא גם איך לפנות אליהם מה לכתוב במודעה, איך לשמור אותם מעוניינים לאורך התהליך ואיך לגרום להם להגיד כן.
פרסום ממומן במדיה דיגיטלית (רשתות חברתיות, גוגל)
האם אתם עדיין מנסים להעלות ידנית פרסומים לקבוצות בפייסבוק ולא רואים מזה שום תוצאות? זה לא סתם. יש כ-2% חשיפה כלומר מקבוצה של 1,000 רק 20 יחשפו לפרסום שלך, וגם זה לכמה שניות בזמן שהם גוללים בפייסבוק שלהם. היום הדרך לפרסם במדיה חברתית היא רק בצורה ממומנת
הנה כמה פרקים בפודקסט שלי על איפה מסתתרים המועמדים
אני מצרפת את הקישור לספוטיפיי, אבל כאן קישור לכל הפלטפורמות
- מבוא לשיווק הגיוס
- איך לא להגיד "אין לי קורות חיים"
- גיוס+שיווק=מפצחים את הנוסחה (ראיון עם תומר צוקר)
- ככה בונים תקשורת עם מועמדים שעוזרת להם להתמיד בתהליך הגיוס (ראיון עם דוד גולן)
- גם אם תצעקו חזק המועמדים לא יגיעו. (ראיון עם אפרת דגן)
מאד חשוב לי להבין ממך אם הכיוונים הללו עוזרים לך,
בהצלחה גדולה!