fbpx

איפה מסתתרים המועמדים שלך? 🤷‍♀️

תוכן עניינים

שיתוף המאמר:

אוגוסט, "עונת המלפפונים"
מצד שני עובדים ממשיכים לעזוב
ארגונים ממשיכים לגייס
ואני ממשיכה לראות מגייסות תולשות שיער (וגם מגייסים)
כי אין מועמדים…

הנה 5 כיווני חשיבה והצעות קונקרטיות לעזרה – איפה מסתתרים המועמדים שלך:

אם "חבר מביא חבר" בארגון שלכם עדיין לא מביא 50% מהגיוסים זה מקור הגיוס הראשון להתמקד בו.

  • גם אם אין לכם תגמול
    (האמת היא שחמ"ח אפילו עובד טוב יותר בלי תגמול)
  • גם אם לא נהוג היום בארגון
  • גם אם אין לכם מערכת לניהול גיוס

כאן גישה לקורס החינמי שלי על חמ"ח https://bit.ly/referral-morit
(10 שעות הדרכה, בזמנו היה קורס בתשלום, רלוונטי היום בדיוק כמו אז)

מאגר קורות החיים שלכם בארגון צריך להיות המקור הראשון שפונים אליו

אם יש לך מערכת לניהול גיוס ואתם לא מריצים בה "חפשנים" כדאי לקבוע עם נציג/ה מהמערכת שעת הדרכה
איך לחפש בתוכה. אפילו אם זו שעה בתשלום – זה יחזיר את עצמו.

אם מצאת מועמדים אבל לא ברור לך שזה רלוונטי היום, דרך טובה "להחיות" מועמדים מהעבר היא לשלוח להם סמס. "האם עדיין מעניין אותך משרת X?" ולהפנות לשאלון דיגיטלי לתגובות הראשונות. אני עובדת עם מערכת אקטיב טרייל לסמסים.

אפשר לראות כאן את הוובינר שעשיתי על גיוס דיגיטלי, דיברתי שם על שאלוני גוגל לתגובות קצרות לשאלות קצרות: https://bit.ly/3rvUwj1

כל הידע נמצא כבר בתוך הארגון. תשאלו את העובדים שלכם

האם ניסית לקיים "שולחן עגול" עם העובדים הקיימים?
אני סופר ממליצה לקיים שולחן עגול לבריינסטורמינג, סיעור מוחות עם עובדים קיימים.

הנה לדוגמא כמה שאלות שאפשר לשאול אותם –

  • לפני שבאתם לעבוד כאן, מה חיפשת,
  • מה חשבת שהעבודה תיתן לך
  • האם חיפשת בכלל עבודה
  • אם סיפרו לך על העבודה כאן, מה סיפרו לך
  • מה גרם לך להגיד שזה מעניין ולשלוח קורות חיים
  • כמה זמן התלבטת
  • מה גרם לך להישאר בתהליך עד ההצעה
  • מה גרם לך להגיד כן
  • ממה את/ה נהנית/נהנה בתפקיד היום
  • מה כדאי להגיד לאנשים על העבודה אצלנו

אלו כמה מהשאלות שהייתי שואלת כדי להבין הרבה יותר לעומק את העובדים והמועמדים שלכם. מתוך המידע הזה יתבהר לך לא רק איפה הם מסתתרים אלא גם איך לפנות אליהם מה לכתוב במודעה, איך לשמור אותם מעוניינים לאורך התהליך ואיך לגרום להם להגיד כן.

פרסום ממומן במדיה דיגיטלית (רשתות חברתיות, גוגל)

האם אתם עדיין מנסים להעלות ידנית פרסומים לקבוצות בפייסבוק ולא רואים מזה שום תוצאות? זה לא סתם. יש כ-2% חשיפה כלומר מקבוצה של 1,000 רק 20 יחשפו לפרסום שלך, וגם זה לכמה שניות בזמן שהם גוללים בפייסבוק שלהם. היום הדרך לפרסם במדיה חברתית היא רק בצורה ממומנת

הנה כמה פרקים בפודקסט שלי על איפה מסתתרים המועמדים

אני מצרפת את הקישור לספוטיפיי, אבל כאן קישור לכל הפלטפורמות

מאד חשוב לי להבין ממך אם הכיוונים הללו עוזרים לך,
בהצלחה גדולה!

מאמרים נוספים שנבחרו בשבילך
סורסינג
הנה 9 מקורות גיוס חשובים ומפוספסים

9 מקורות הגיוס המפוספסים ביותר.אלה המקורות שאני חושבת שהם החשובים ביותר לכל ארגון שמגייס עובדים. אלה מקורות שתמיד היו נכונים, הם היו צריכים להיות מקורות

סורסינג
מה עושים כשחסרים מועמדים?

התקופה עכשיו קצת מוזרה, כי אין תמונה אחת בכל המשק כמו שהתרגלנו בשנים האחרונות. הסביבה העסקית מתחלקת לאלה שעובדים (יותר/פחות לפי רמת הקריטיות של העיסוק),

ניהול גיוס
לגייס מחדש את העובדים שלכם (כל בוקר – מחדש)

אחד המונחים שטבעה חברת מיקרוסופט במחקר שלהם בספטמבר האחרון היהRe-Recruit your employees. מיקרוסופט סקרו מעל 20,000 עובדים, בעידן של "ההתפטרות הגדולה" ו"ההתפטרות השקטה", ובדקו מה היה יכול לגרום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נרשמת כבר לדיוור של מורית על
גיוס עובדים?

This popup is the registration for Morit's Hebrew newsletter. If you don't read Hebrew, just click the X above.

אם גיוס עובדים מעניין אותך, הדיוור של מורית יתן לך רעיונות חדשים, תובנות מפתיעות וגישה למידע מעודכן בתחום. מורית שולחת הרבה מידע בשבילך, כדי לעזור לך להישאר בקצב מהיר ולהתעדכן בחדש בתחום לפני כולם (גם בזמן המלחמה)

דילוג לתוכן