"וואו, אני מרגישה שאני מכירה אותך כבר שנים, כי אני עוקבת אחרייך ברשת, אבל בעצם אף פעם לא דיברנו ואת לא מכירה אותי אז אני אספר לך עליי" ככה מתחילות המון השיחות שלי עם מנהלות גיוס ומגייסות (לרוב נשים, מדי פעם גם גברים) – שהן הקהילה שלי.
כבר 16 שנים שאני בעלת עסק שנותן לצוותי גיוס וארגונים את הכלים לנהל תהליכי גיוס אפקטיביים ולראיין מועמדים בצורה מקצועית בשיטת הראיון ההתנהגותי-מצבי. הגיוס בארץ הוא תחום "נשי". 90% מהעוסקים בתחום הן נשים. אולי בגלל זה כל כך שמחתי על ההזמנה של צוות קהילת "לינקרס" לכתוב לכבוד יום האישה (ואפילו ב-8/3), כחלק מ"חודש הלינקריות" בקהילת לינקרס, על איך הנוכחות שלי במשך השנים בלינדקאין השפיעה עליי ועל העסק שלי.
הצטרפתי ללינקדאין ב 10/2/2006. הייתי הראשונה בישראל שהתחילה ללמד "גיוס ברשת" וספציפית בלינקדאין. זכיתי להשפיע על דורות של מגייסות ומגייסים. בשנים האחרונות זה לא הפוקוס בעסק, אבל לינקדאין נשארה הזירה המרכזית לכתוב ולתקשר עם הקהל שלי.
במשך שנים שאלו אותי על גיוס עובדים בעזרת קבוצות מקצועיות בלינקדאין, ואמרתי שלצערי הכלי הזה שחזק כל כך בפייסבוק, די "צולע" בלינקדאין. התשובה שלי השתנתה כשגיל כוכבי ותומר צוקר (היום עם אפרת שוחוט-רייך) הקימו את קהילת לינקרס. זו הקהילה הראשונה שראיתי שמנוהלת בצורה סופר מדויקת, מייצרת מעורבות ותרומה דרמטית לחברים שלה. קהילה שאני גאה להיות חלק ממנה. ואם אתם לא מכירים אותה – ממש הגיע הזמן). יש המון מה ללמוד מלינקרס, שגדלה תוך שנה להיות קהילה של 13,300+ איש. קהילה אקטיבית שאפשר כל יום להיכנס וללמוד ממנה על חידושים וכלים בלינקדאין. מי מכם לא היה רוצה כזו קהילה למועמדים שלו/שלה?
היום, כשאני מדברת עם נשות גיוס, אומרות לי "טוב. אותך כולם מכירים, זה לא חוכמה" או "לך יש אומץ לכתוב". אבל כשהתחלתי לכתוב אף אחד לא הכיר אותי ולכן אני שמחה במיוחד לשתף בתובנות וכלים שאימצתי במשך השנים שאולי יעזרו לך לכתוב ולפעול כאן. אני כותבת בלשון נקבה אבל הכל רלוונטי כמובן גם לגברים:
- לרוב המגייסות (והמשווקות) לינקדאין היא ה-זירה הנכונה ביותר לכתוב בה ולהגיע ללקוחות ולמועמדים. העסק שלי קיים (בגלגול הנוכחי) 5.5 שנים. בזכות הפעילות ברשתות החברתיות ובתוכן לינקדאין, העסק שלי גדל והגיע לאלפי אנשים ומאות ארגונים. את האתר לעסק העלינו לאוויר רק לפני פחות משנה (וגם הוא – אתר מבוסס המון תוכן). עד אז הדרך היחידה "להיפגש איתי" ולהכיר וירטואלית היתה דרך הרשתות החברתיות.
- תגדירי מי הקהל שלך ותביני מה חשוב לו ומה מעניין אותו. הנוכחות ברשת היא לא תמיד דרך כתיבה שלך (כמו אצלי). היא יכולה להיות דרך הקמת קהילה ויצירת מעורבות – כמו בקהילת לינקרס. היא יכולה להיות דרך עידוד עובדים בארגון לכתוב על התחומים המקצועיים שלכם. מה שחשוב זה המיקוד בקהל שלכם ויצירת תוכן שבעל ערך עבורו.
- ככל שכותבים על תחום מדויק וממוקד יותר, זה מושך מתעניינים בתחום. אל תחפשו איך להרחיב את התחום עליו את כותבת. להיפך, תחפשו מיקוד ודיוק. בשבילי המיקוד בגיוס הצמיח דרמטית את העסק והקהל שלי.
- כדי למשוך מועמדים מעניינים לארגון אפשר לייצר ה-מ-ו-ן סוגים של תוכן: קורסים וירטואלים לאנשי מקצוע, פודקסט עם מקצוענים בתחום, קהילות מקצועיות. אינסוף הזדמנויות שרק מחכות לך ולארגון שלך – ויכולות להפוך אתכם למגנט למועמדים שירדפו אחריכם.
- תתחילי. תכתבי היום את הפוסט הראשון שלך. אולי תגלי (כמוני) שזה חיידק שיידבק בך ויעשה לך רק טוב. אם לא תנסי איך תדעי?
בהצלחה ענקית!!